נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לימודי רשלנות רפואית: התפקידים והמקצועות המובילים שאפשר לעבוד בהם

עורך דין מוסמך

רשלנות רפואית חלה על שלל מקרים ולכן יש גם מגוון רחב של תפקידים ומקצועות שבהם ניתן להשתלב.

במאמר הבא נסביר מה צריך לדעת כדי להיות עורך דין בתחום, מי מעניק תמיכה ועזרה למשפחות של נפגעי רשלנות רפואית, וגם מה התפקיד של רופא שכותב חוות דעת מקצועית לבית המשפט.

תביעה שמוגשת בגין רשלנות רפואית נידונה בבית המשפט על פי דיני הנזיקין. בשביל להוכיח טענה של רשלנות רפואית, צריך להראות שהתנהגות הרופא גרמה נזק ושהנזק היה נמנע אלמלא הסטייה מרמת הזהירות הסבירה.

אז מצד אחד, רשלנות רפואית חלה על שלל מקרים ולכן יש גם מגוון רחב של תפקידים ומקצועות רלוונטיים. מצד שני, לכל בעל מקצוע יש תפקיד מעט אחר.

 

עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית

התפקיד של עורך דין שמוסמך על פי החוק ללוות תביעות רשלנות רפואית הוא כמובן המוביל והמרכזי. בשביל להיות איש מקצוע כמו עו"ד רשלנות רפואית דוד פייל, צריך לעבור תהליך הסמכה ייעודית שכולל תואר במשפטים ואז תקופת התמחות.

לאורך תקופת ההתמחות אפשר גם לפגוש סוגים שונים של תיקי רשלנות רפואית, על מנת לצבור ניסיון. בניסיון הזה משתמשים לאחר מכן על מנת ללוות את התובעים וכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה לקבלת פיצוי כספי גבוה.

 

עובד סוציאלי שמעניק תמיכה ועזרה למשפחות

אפשרות אחרת לעבודה בתחום שקשור לרשלנות רפואית היא לעבור הסמכה בעבודה סוציאלית. כאן התפקיד העיקרי הוא אמנם לא משפטי, אבל תחושת הסיפוק היא לא פחות גדולה. הסיבה לכך היא שבאמצעות התמחות בעבודה סוציאלית שקשורה אל לימודי רשלנות רפואית, אפשר להעניק שלל שירותים עבור בני המשפחה של הניזוק.

עובד סוציאלי שמועסק באופן פרטי יכול לסייע לבני המשפחה להשיג את התיעוד הרפואי מבית החולים ולאחר מכן לעזור גם בהתנהלות מול עורך הדין. במקביל, יש גם עובדים סוציאליים שמועסקים על ידי בתי החולים עצמם ושומרים על קשר עם המטופלים לאורך התקופה שבה החוק מחייב שמירה של התיעוד הרפואי.

 

רופא שיכול לכתוב חוות דעת מקצועית

רופא בכל תחום מוסמך על פי החוק לכתוב חוות דעת שלאחר מכן תוגש אל בית המשפט. כמובן שצריך לבחור את הרופא לפי התחום שבו מגישים תביעת רשלנות רפואית, אם רוצים שבית המשפט יקבל ביסוס מלא אל הטענות. אבל מבחינת קריירה או עזרה לנפגעים ממקרים של רשלנות רפואית, אין ספק שהתפקיד של הרופא הוא מהחשובים ביותר.

מעורבות מוקדמת של רופא שיכול לנסח חוות דעת מקצועית בנוגע למקרים של רשלנות רפואית היא תנאי להצלחת התביעה. בגלל שהשופט עצמו הוא אינו רופא, זו חוות הדעת המקצועית שלמעשה מאפשרת לבחון האם אכן הייתה סטייה מרמת הזהירות הסבירה מצד הרופא הרשלן לכאורה והאם בגללה נגרם הנזק.

 

כובע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא