נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להיות חשמלאי

חוטי חשמל

בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים לבעלי מקצוע שונים – וביניהם, החשמלאי.

בין אם לצורך התקנת מזגן, הוספת נקודות חשמל או התקנה של גופי תאורה.

אין ספק שזהו אחד מבעלי המקצועות להם אנו זקוקים רבות.

אך איך הופכים להיות חשמלאים? ומה נדרש לשם כך? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם.

 

רישיון חשמלאי

תחילה, חשוב לדעת שבכדי להפוך להיות חשמלאי יש לסיים לימודים. בתום הלימודים תקבלו רישיון עבודה, המשתנה בין דרגה לדרגה. כן כן, שמעתם נכון – יש מספר דרגות לחשמלאי. בכדי שתוכלו להתמצא קצת יותר טוב, הבאנו לכם רשימה עם הסברים קצרים.

 

חשמלאי מעשי

הדרגה הראשונה של לימודי חשמלאות, הנלמדת במכללות רבות. רישיון זה מקנה את האפשרות לעבוד בעבודות המוגבלות מ-1 פאזה ועד ל-40A. לאחר סיום הלימודים, ניגשים החשמלאים המתחילים לעבודה בפועל. בהתחלה כחשמלאי עוזר, ולאחר ניסיון של מספר שנים ניתן יהיה לגשת להסמכה הבאה.

במסגרת הלימודים תוכלו לבחור בין לימודי יום ללימודי ערב, כשבסך הכול תצטרכו ללמוד כ-450 שעות. בין הקורסים תוכלו למצוא קורסי מבוא, לצד קורסים המספקים ידע מעמיק במגוון תפקידיו של החשמלאי.

 

חשמלאי מוסמך

הדרגה השנייה של לימודי חשמלאות היא חשמלאי מוסמך. לאחר שסיימתם את הלימודים בכדי להיות חשמלאים מעשיים, ואת שנות הניסיון הדרושות, תוכלו לגשת ללימודי חשמלאי מוסמך. בתום הלימודים, החשמלאים שסיימו מוסמכים לעבוד עם מתחים גבוהים יותר, ולערוך תכניות של עד 80*3A.

במסגרת הלימודים הללו תידרשו לכמות גדולה יותר של שעות – כ-850 שעות לימוד. במסגרת לימודים אלו, בדומה ללימודי חשמלאי מעשי, תעברו קורסים בנושאים שונים, החל בקורסי מבוא ועד לקורסים מתקדמים.

 

חשמלאי ראשי

במידה ותרצו להתקדם, הדרגה הבאה היא חשמלאי ראשי. ההבדל העיקרי בין דרגת חשמלאי מוסמך לדרגת חשמלאי ראשי היא עוצמת הזרם איתה הוא רשאי לעבוד. התחומים הם אותם תחומים, אך חשמלאי ראשי יכול לעבוד עם זרם תלת פאזי (250*3A). גם בלימודים הללו תידרשו ללא מעט שעות לימוד, כ-600 שעות בסך הכול.

 

חשמלאי מתח גבוה

הדרגה הגבוה ביותר אליה  ניתן להגיע כחשמלאי. ההבדל בין חשמלאי מתח גבוה לבין הדרגות הקודמות היא לא רק בעוצמת הזרם, אלא בתפקיד. חשמלאי מתח גבוה יעסוק בעיקר באחזקה (וגם בתיקון) של ציוד בעל מתח גבוה. בשלב זה, תזדקקו למעט שעות לימוד (באופן יחסי כמובן), כ-200 בלבד.

 

איך ואיפה לומדים?

ניתן ללמוד לימודי חשמלאות במכללות רבות הפזורות ברחבי הארץ – מדרום ועד צפון. בכדי להתקבל ללימודי חשמלאות בדרגה הבסיסית ביותר, הלוא היא חשמלאי מעשי, יש צורך ב-9 שנות לימוד לפחות, כשהתנאים משתנים בין מכללה למכללה.

גם אם אתם מעוניינים להיות חשמלאים, אך עוד לא התחלתם את הלימודים – יש לכם עוד קצת זמן. אז במידה ואתם זקוקים לחשמלאי מוסמך באשקלון, פנו לחשמל וולט.

 

איש מקצוע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי מקצוע