נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לקראת בחינה בתואר למשפטים

תלמידה

אז התחלתם ללמוד משפטים, ואתם נאנקים תחת העומס הגובר והעולה. אינספור מטלות, בחנים ומאמרים לקריאה, וכעת – גם המבחן. מבחן בתואר למשפטים יכול ללא ספק להיות מטיל פחד, בשל כמות החומר האדירה שיש לשנן לקראתו והרמה הגבוהה שהוא דורש לשם הצלחה בו. אין מה לדאוג – רבים עשו זאת לפניכם ורבים יעשו זאת אחריכם. כל מה שצריך לעשות זה ללמוד מסודר, חכם ואפקטיבי. דן מור – עורך דין עם כל הטיפים לקראת המבחן הממשמש ובא.  

 

עבדו בצורה מסודרת

  • אל תרשו לעצמכם להתחיל ללמוד לפני שגיבשתם תכנית למידה – הקציבו מראש זמן מספק ללמידה למבחן, בהתאם לכמות החומר הנדרשת. תכננו מראש כמה עליכם ללמוד בכל יום והקצו מראש גם זמן להפסקות, עבודה, חברים ומשימות אחרות.
  • הכינו מראש את כל החומר למבחן, שיהיה בהישג ידכם. במקרה שחסר לכם חלק מהחומר, השיגו אותו מבעוד מאוד מחבריכם לקורס, ותדאגו שיש בידיכם את כל מה שאתם זקוקים לו על מנת ללמוד.
  • פנו זמן: אולי לא כדאי להוסיף שלוש משמרות נוספות בשבוע שאתם אמורים ללמוד בו לקראת המבחן. זמן פנוי ללמידה יאפשר לכם ללמוד בצורה רגועה ומחושבת שתקל על תהליכי הלמידה שלכם.

 

עבדו בצורה יעילה

  • למדו בצורה כרונולוגית, מראשית החומר ועד תומו, על מנת שתוכלו לשלוט בנושאים הבסיסיים ביותר, ולא ייווצרו לכם חורים בהבנה בנושאים המאוחרים יותר.
  • שימו לב כיצד אתם מחלקים את הלמידה לאורך הימים: האם יש נושאים מורכבים יותר, שאולי מצריכים יותר זמן והשקעה? האם יש חומר שפספסתם לאורך הסמסטר, וכעת עליכם להקדיש יותר זמן על מנת להשלים אותו? שימו לב שאתם מציבים יעדים ריאליים ולא מתכננים על למידת חומר של סמסטר שלם ביומיים.
  • אל תתעלמו מהחולשות שלכם: אם אתם מתקשים בלמידה בשעת ערב מאוחרת, פנו זמן בבוקר. אם למידה בבית מסיחה את דעתכם, צאו ללמוד בבית קפה או בספרייה. נסו ליצור לעצמכם תנאים אופטימליים ללמידה מתוך היכרות מעמיקה עם התלמידים שאתם והצרכים שלכם בעת למידה.

 

השאירו זמן לחזרות ותרגולים

  • לימודי המשפטים מצריכים לא רק הבנה מעמיקה בחומר, אלא גם זיכרון טוב: לרוב תידרשו לאזכר פסקי דין, לצטט מבחנים ולהתייחס לשופטים מסוימים. על כן, תדאגו להשאיר לפחות יום שלם לתרגול החומר, באמצעות פתירת מבחנים משנים קודמות ושאלות מהכיתה.
  • נסו בתום כל יום לחזור על החומר שלמדתם: אם אינכם מרגישים שהפנמתם אותו, נסו לחשוב מה תוכלו לעשות מחר על מנת ללמוד בצורה טובה יותר, שתיצרב בצורה משמעותית יותר בזיכרונכם.
  • היעזרו בחבריכם לקורס: לעיתים, שיח עם האנשים סביבנו מסייע לנו בזכירת החומר והבנתו בצורה יותר עמוקה. קבוצת לימוד עם חבריכם יכולה לשפר את לימודיכם משמעותית ואף להפרות את חברי הקבוצה באמצעות דיון מעניין ואינטליגנטי.
ציוד ללמידה
ציוד ללמידה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים לימודים אקדמאיים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא