נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על קשיי למידה ואבחון פסיכודידקטי

כתיבה

קשיי למידה פוגעים בתפקודי הלמידה הבסיסים של הילד, ולכן נוצרים פערים אשר מקשים מאוד על חייו של הילד גם בחייו הבוגרים. כיצד ניתן לזהות קשיי למידה ומה ניתן לעשות בכדי לשפר את התפקוד הלימודי? במדריך זה נציג את כל הפרטים בעבור ההורים כמו גם ילדים אשר עתידים לגשת לאבחון פסיכודידקטי.

 

מהם קשיי למידה? כל מה שרציתם לדעת אך חששתם לשאול

כהורים, אתם רוצים את הטוב ביותר בעבור ילדכם. לכן, כאשר הצוות החינוכי משוחח איתכם לגבי קשיי למידה של הילד או כאשר אתם מבחינים בקושי, חשוב לזכור כי לא מדובר בבשורת איוב אלא בבשורה אשר יכולה לסייע באופן ניכר להתפתחות של הילד, באמצעות הפנייה לאבחון. ע"פ הערכות של משרד החינוך, אלפי ילדים מגיל 4-18 מאובחנים מדי שנה כסובלים מקשיי למידה, וברוב המקרים ניתן לצמצם את הפער אשר נוצר בעקבות הקושי ואף להגיע להישגים מצוינים, באמצעות תוכנית טיפול מתאימה.

קשיי למידה מתבטאים בקושי ברכישה של מיומנות בסיסית, ומדובר בקושי אשר מקורו הוא רקע נוירולוגי. קשיי למידה פוגעים באופן ממשי בתפקודי למידה  בתחומים של קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה וחישוב. את האבחון ניתן לבצע כבר בגילאי הגן, וככל שמאבחנים מוקדם יותר כך ניתן להעניק לילד את מערכת התמיכה הטובה ביותר בעבורו, לצורך צמצום של פערים והתגברות על קשיי הלמידה. אבחון של קשיי למידה ולקות למידה ניתן לבצע באמצעות מכון לאבחון פסיכודידקטי מומלץ.

 

מהו אבחון פסיכודידקרטי?

אבחון פסיכודידקטי בוחן את היכולות הקוגניטיביות של הילד/ה, באמצעות אוסף של מבחנים אשר במסגרתם נבדקים מגוון רחב של תחומים: יכולת התארגנות, קריאה, כתבה, הבנת קריאה, זיכרון שמיעתי ועוד. המבחן נמשך בין 4-5 שעות, והוא יכול להתבצע גם בסדרה של מפגשים, תלוי ביכולת של הילד. מדובר במבחן ארוך, אולם הוא נועד בכדי לאתר מהיכן נובע הקושי של הילד, ובהתאם לכך להתחיל בתהליך אשר תוכלו להבין מהיכן נובע הקושי של הילד. מדובר במבחן מקיף אשר במסגרתו נאבחן את הקשיים, ולאחר מכן נוכל לקבל המלצות קונקרטיות בעבור טיפול מקצועי, תוך שימת דגש על היכולת האינטלקטואלית, מצבו הרגשי של הילד וכמובן קשיי הלמידה אשר עלו.

 

מהם הטיפולים הקיימים בעבור לקות למידה?

חשוב לזכור כי לקות למידה מלווה את הילד לכל אורך חייו, ולכן כהורים עלינו לתת את הכלים הטובים ביותר בכדי להתמודד עם הקושי. במידה וישנן בעיות רגישות (כמו למשל בעיות חברתיות) ניתן להפנות לטיפול נכון כמו טיפול רגשי באמצעות מטפל התנהגותי. משום כך, חשוב לאבחן בזמן ולהעניק לילד את ההזדמנות להשתלב בפן הלימודי והחברתי על הצד הטוב ביותר. מעוניינים לקבל מידע נוסף? היכנסו לאתר הרשמי של מכון דרור, השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם תוך זמן קצר.

איש עם לקות למידה
איש עם לקות למידה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ליקויי למידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא