נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שתצטרכו לדעת על נעלי צעד ראשון לתינוק

נעלי עור

אחד השלבים המרגשים והמשמעותיים ביותר בהתפתחות תינוקות הוא צעדיהם הראשונים.

ללמוד ללכת באופן עצמאי היא משימה לא פשוטה עבור התינוק, והתהליך עצמו עלול לקחת זמן ולהיות מלווה בלא מעט תסכול ונפילות, אך הוא מסמל את אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בהתפתחותם לבני אדם עצמאיים שיכולים לנוע

בכוחות עצמם.

במדריך הזה סיכמנו עבורכם את על מה שתצטרכו לדעת על נעלי צעד ראשון לתינוקות ואיך תוכלו לדאוג שהילד שלכם ילך בצורה הבריאה והנכונה ביותר.

 

מה זה נעלי צעד ראשון?

למרות מה שעלול להתפרש מהשם שלהן, נעלי צעד ראשון הן למעשה אינן זוג הנעליים הראשונות אותן ינעל הילד שלכם, אלא הנעליים הראשונות המותאמות להליכה אותן ילבש. סביר להניח, כי התינוק שלכם כבר לבש נעלי בד או סנדלים שנועדו לשמור על חום כף הרגל או להגן עליה מפגיעות שונות. נעלי צעד ראשון, אם כך, מכילות אלמנטים חשובים שנועדו לעזור לתינוק ללמוד ללכת כמו שצריך ובצורה הטובה והבטוחה ביותר.

 

האם עדיף לתת לתינוק ללכת עם או בלי נעלי צעד ראשון?

למרות שהנטייה של הורים רבים היא לשמור על התינוק שלהם מכל משמר, ובצדק, ההמלצה הכללית היא לאפשר לתינוק ללכת יחף כמה שרק אפשר, במיוחד כשהוא לוקח את צעדיו הראשונים. הליכה יחפה אינה רק בריאה נכונה יותר עבור התינוק, אלא גם תורמת להתפתחות שרירים חשובים בכף הרגל וליציבה בריאה של הגב.

נעלי צעד ראשון נכנסות לתמונה כאשר אתם נמצאים במקום בו לא תרצו שהתינוק שלכם ילך יחף, בעיקר כשמדובר על מקומות מחוץ לבית. נעלי צעד ראשון איכותיות מגינות על כף הרגל של התינוק מפני דברים על הקרקע שעלולים לפגוע בכפות הרגליים שלו, וכן שומרות על אחיזה יציבה בכף הרגל תוך אפשרות גמישות ותנועה.

 

מתי לקנות נעלי צעד ראשון לתינוק?

אנו יודעים שהפיתוי לקנות נעלי צעד ראשון כמה שיותר מוקדם הוא גדול, אנו ממליצים לרכוש נעלי צעד ראשון עבור התינוק שלכם רק לאחר שהוא עשה את צעדיו הראשונים על רגליים יחפות. זכרו שתינוקות, במיוחד בחודשים הראשונים לחייהם, גדלים בקצב מהיר מאוד, וכך גם כפות רגליהם. על מנת שלא תרכשו נעליים שיתבררו כקטנות מדי בעתיד, כדאי מאוד להמתין עד שהתינוק שלכם כבר עשה כמה צעדים בעולם.

 

אילו דברים הופכים נעל צעד ראשון לאיכותית?

כפי שציינו קודם, נעלי צעד ראשון מכילות אלמנטים חשובים להתפתחות הליכה נכונה אצל התינוק. ראשית, מומלץ לרכוש נעליים סגורות עם אחיזה טובה של כף הרגל, על מנת למנוע פציעות מיותרות וכן מצבים בהם הנעל מחליקה מכף הרגל של התינוק.

כמו כן, הסוליה של נעלי צעד ראשון צריכה להיות מספיק חזקה ומחוספסת על מנת למנוע החלקות, אך גם מספיק גמישה כדי לאפשר תנועה של כף הרגל ואצבעות הרגליים.

 

נעל יחידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה