נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי בריאות הנפש ומדוע היא כה חשובה לנו

בריאות הנפש ראשית

כשאנחנו נולדים לתוך העולם, אנחנו מגיעים אליו נקיים ממחשבות, נקיים מחוויות וחסרי יכולת שיפוטית. ככל שאנחנו גדלים, החיים מזמנים לנו אתגרים, מכשולים, חוויות נעימות יותר ופחות, וכמובן מתפתחת אצלנו היכולת להפעיל שיקול דעת ושיפוטיות במצבים מסויימים.

התמהיל של כל אלו עלול להוציא איתנו מאיזון, ולגרום לנו להתנהל בצורות שונות שעלולות לפגוע בנו. בדיוק בגלל הסיבה הזו, חשוב להבין מהי בריאות הנפש ומדוע היא כה חשובה לנו, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת יותר סדר בדברים.

 

בריאות הנפש – בואו נכיר אותה

החיים שלנו מורכבים משני מישורים עיקריים ומקבילים:
1. המישור הגופני-פיזי.
2. המישור הנפשי-רגשי.

 

כל אחד מהמישורים האלו אחראי על כך שיהיה לנו טוב, על כך שנהיה בריאים, ועל כך שנוכל לתפקד בצורה שבה אנחנו רוצים לתפקד.

 

המישור הגופני-פיזי: מה זה אומר?

המישור הזה עוסק בכל מה שנוגע לבריאות הגוף שלנו. בחיי היום יום שלנו אנחנו מנסים להקפיד באופן תמידי על שלמות הגוף, על הימנעות מפציעות ופגיעות, אשר יאפשרו לנו לחיות את החיים שלנו בצורה תקינה. לא פעם אנשים נאלצים להתמודד עם שבר בגפיים, לדוגמה, או עם פצע פתוח, והדבר עלול למנוע מהם לנהל את אורח החיים התקין שלהם.

לעומת זאת, חיים בריאים נטולי מחלות, פצעים ופגיעות, הם חיים ששומרים על המישור הגופני-פיזי בתפקוד מלא.

 

המישור הנפשי-רגשי: כאן בריאות הנפש נכנסת לתמונה

המישור הנפשי-רגשי עוסק בכל מה שנוגע לבריאות הנפש שלנו. אין כאן חשש לשבור איברים או להסתובב עם פצעים פתוחים, והפגיעות הפוטנציאליות בנפש הן פגיעות רוחניות. תחושות של אושר, שמחה ושלווה הן תחושות שיכולות להוביל לבריאות הנפש, לעומת תחושות של כעסים, עצבות ודכאונות אשר עלולות לפגוע בה באופן ישיר.

 

איך שומרים על בריאות הנפש ולמה היא חשובה לנו כל כך?

בריאות הנפש היא דבר שאנחנו צריכים להגן עליו מכל משמר. בריאות הנפש היא דבר שיכול להשפיע על חיי היום יום שלנו, על הבריאות הגופנית שלנו, וגם על דברים חיצוניים שמרכיבים את החיים שלנו – התנהלות בציבור, קבלה למקומות עבודה, והשפעה על בני המשפחה והחברים הכי קרובים שלנו.

על מנת לשמור על בריאות הנפש כדאי להקפיד על מגוון פעולות שעושות לכם טוב. כל אחד ואחת מאיתנו יודעים מה מביא אותם לשלווה ולרוגע, ולכן כדאי להיצמד לפעילויות האלו ולהבריא את הנפש. פעולות כמו מדיטציה, שמירה על פעילות גופנית, שמירה על תזונה מאוזנת וגם לקיחת חלק בטיפולים פסיכולוגיים במידת הצרך, יכולים כל אלו לתת מענה נהדר לבריאות הנפש ולשמירה עליה.

 

להישאר עם היד על הדופק ולשמור על בריאות הנפש

דבר נוסף שעוזר לשמור על בריאות הנפש הוא קריאה ועיון במגזינים שונים כמו https://rosh-bari.co.il, שמספרים עוד עליה ונותנים טיפים חשובים ליישום. שמרו על עצמכם.

בריאות הנפש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי