נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כדאי ללמוד על בורג' חליפה בדובאי לפני שמגיעים לשם

בניין

בניין הבורג' חליפה הוא המקום המתוייר ביותר בדובאי מאחר ומדובר על המגדל הגבוה ביותר בעולם ששבר שיאים רבים שאין בשום מקום אחר.

המאמר יסביר מה כדאי ללמוד על הבורג' חליפה לפני שמגיעים אליו.

 

השיאים של הבורג' חליפה

בורג' חליפה בדובאי הוא המגדל הכי פופולרי והכי מצולם מכל האתרים בעיר. גובהו 828 מטר והוא מחזיק ב-160 קומות כאשר התיירים לרוב עולים עד הקומה ה-124 כדי לצפות על הנוף הקסום של העיר. למרות זאת, ניתן לשלם יותר ולעלות לקומה ה-125 ועד לקומה 148. מבחינת שיאים, מעבר לכך שהוא הבניין הגבוה ביותר בעולם, יש לו מרפסת עם התצפית הגבוהה בעולם, מעלית שאורך ומרחק העלייה בה הם הגבוהים בעולם והקומה הגבוהה ביותר בה גרים תושבים מהעיר. גם את קפיצת הבסיס המפורסמת במרחק של 672 מטר עשו מהבניין. עובדה מעניינת נוספת היא שלבניין יש 4,500 מפתחות שמשמשים את צוותי האבטחה בבניין.

 

היכן ממוקם הבורג' חליפה?

הבורג' חליפה ממקום בדאון טאון. בקומות התחתונות שלו נמצא קניון דובאי המרהיב והאקווריום המקסים שבו ניתן לשוטט עם הילדים. יש בתוכו בתי מגורים יוקרתיים, 57 מעליות וגלריית האומנות הכי גבוהה בעולם. תושבי העיר מתפארים בכך שהוא יכול להכיל 10,000 איש בו זמנית. לפני ההגעה למקום מומלץ לרכוש כרטיסים באינטרנט ולהימנע מהתורים הארוכים.

 

כיצד נבנה הבורג' חליפה?

על מנת לבנות את מגדל הבורג' חליפה היה צריך 12,000 עובדים והשקעה של 1.5 מיליארד דולר. כאשר בנו את המגדל השתמשו במנופים הגדולים ביותר בעולם שהרימו עד 25 טון של חומרי בנין. המגדל עשוי מבטון, פלדה, זכוכית ונירוסטה וכאשר מדדו את זמן הבנייה בשעות יצא שלקח לבנות אותו במשך 22 מיליון שעות. במילים אחרות, 6 שנים בנו אותו עד לשנת 2,010. את הבניין תכנן אדריאן סמית, אדריכל אמריקאי במגמה של חדשנות שאינה תלויה עוד במאגרי הנפט על מנת שהעיר תתפתח.

 

מדוע קוראים למגדל בשמו?

למרות שבהתחלה רצו לקרוא לבניין בורג' דובאי החליטו לקרוא לו בורג' חליפה על שמו של חליפה בן זאייד אל נהיאן הנשיא של איחוד האמירויות שהשקיע לא מעט כסף בבנייתו. מבחינה אדריכלית הלב של הבניין בצורת Y כדי שתהיה לו תמיכה והוא מושפע מהבנייה האסלמית.

 

אילו אטרקציות יש בסמוך לבורג' חליפה?

כדאי לדעת שצמוד לבניין יש 30 דונם של פארק עם אגם מלאכותי הנקרא כמו הבניין. במקום פועלת מזרקה בכל שעה עגולה למשך מספר דקות. המזרקה היא צבעונית, אור קולית ומהווה אטרקציה תיירותית מרכזית. ניתן לצפות במזרקה גם מהקומה ה-124 ולקבל פרספקטיבה אחרת מאשר אם עומדים מולה. לסיכום, ההמלצה שלנו היא לעלות לתצפית בשעת בין ארבעים ולראות את הנוף גם ביום וגם בלילה כאשר הכל מואר.

מגדל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים