נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לומדים בקורס סופר סתם     

תלמיד

לאחרונה פונים אלינו יותר ויותר מתעניינים ששואלים פרטים אודות קורס סופר סתם. מסתבר שהתחום הייחודי הפך להיות מבוקש בשנים האחרונות ואפשר להבין את הסיבה לכך. בכל אופן, בגלל הביקוש הגובר, החלטנו להיפגש עם סופר סתם שעובד כבר שנים בתחום וביקשנו ממנו לציין בפנינו את כל המידע שנלמד במהלך קורס מקצועי שכזה. אם אתם רוצים לדעת מהם הפרטים שריכזנו במהלך השיחה עמו, אתם צריכים פשוט לקרוא את השורות הבאות:

 

לומדים קודם כל מה זה אומר להיות סופר סתם

אנשים שמתעניינים בקורס סופר סתם יודעים שמדובר במקצוע ייחודי שכולל כתיבת מילים על גבי קלף. אבל סופר הסתם שעמו דיברנו ציין שלא כולם יודעים לפרטי פרטים מה עומד מאחורי המקצוע. לכן, קודם כל יש שיעור מבוא ובו מסבירים את הפרטים הבאים:

  • מה זה סופר סתם?
  • מי יכול להיות סופר סתם?
  • מהם ראשי התיבות של סת"ם?

 

אנו נקדים ונציין בפניכם כבר עכשיו כי ראשי התיבות סת"ם הם: ספרי תורה, תפילין, מזוזות. ראוי להוסיף כי יש סופרי סתם שבוחרים לכתוב לא רק את הפריטים הללו, אלא הם כותבים גם נביאים ועוד. בנוסף לפרטים אלו, לומדים כי הכתיבה של סופר הסתם היא ידנית וכל אות נכתבת בפני עצמה בעזרת קולמוס שנטבל מידי פעם בתוך הדיו. תתפלאו אולי לשמוע, יש מי שחושבים שההתקדמות הטכנולוגית הביאה לכך  שניתן להדפיס באמצעות מחשב או מדפסת את המילים.

 

לומדים צורות וסגנונות של כתב

במהלך לימודי קורס סופר סתם לומדים אודות הצורות והסגנונות השונים של הכתב. הרי ישנן הלכות ברורות שנקוב בהן כל המידע אודות המראה של כל אות וכל תג שמופיע בכתיבת סתם. במהלך הלימוד, כל משתתף מקבל מידע אודות השיטות השונות, אלו למשל כמה שיטות שעשויים ללמוד אודותיהן:

  • כתב אשכנזי (שכולל שיטות שונות כמו שיטת כתב האר"י, כתב משמ"ח וכתב האדמור הזקן)
  • כתב ספרדי (שכולל בתוכו גם את הכתב התמני)

הכתב האשכנזי נחשב למורכב יותר לכתיבה ויותר קשה לעומת הכתב הספרדי. התלמידים לומדים אקדמיה תורנית במהלך הקורס, כך שהם מקבלים את המידע המקיף בנושא.

 

לומדים להיות סופר סתם

זה אולי נשמע מובן מאליו, הרי ברור שבקורס לומדים מה זה סופר סתם. אנחנו מתכוונים לכך שמעבר למושג "סופר סתם" שאנחנו מכירים, יש כל מיני פרטים שלא כל אחד יודע אודותיהם. בעל מקצוע שצפוי לעבוד בתחום, צריך להכיר את כל הפרטים הללו לעומק. התלמידים שבקורס צריכים ללמוד את כל ההלכות שקשורות לכתיבת סתם והם חייבים שיהיה להם את כל הידע הנדרש כדי שהם יוכלו לבצע בסופו של דבר את העבודה באופן הנכון ביותר. כשאתם ניגשים לסופר סתם, אתם רוצים להיות בטוחים שהוא מבצע את עבודתו נאמנה ושהוא יצא מקורס כשהוא בקיא בכל.

 

ספר פתוח
ספר פתוח
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא