נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו נכסים לא נכללים בהסדרי איזון המשאבים?

איזון משאבים

גירושין יכולים להיות תהליך מאתגר וכואב, בין היתר כאשר מגיעים לשלב של חלוקת הנכסים. בישראל, כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, הם צריכים לעקוב אחר מסגרת של איזון משאבים על מנת להבטיח שכל אחד מהם יקבל חלק הוגן מהנכסים. עם זאת, לא כל הנכסים נכללים במסגרת זו, וחשוב לדעת אילו מהם לא נכללים בתוכה.

 

מה כוללים הסדרי איזון המשאבים?

הסדרי איזון משאבים כוללים את כל הנכסים שנרכשו במהלך הנישואין, ללא קשר למי שמחזיק בחתימה או ברישום. כמו כן, נכסים אלו יכולים לכלול נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק, השקעות ועוד. מטרת מסגרת זו היא לחלק את הנכסים באופן שווה בין בני הזוג, על סמך מאפיינים שונים והצרכים הכלכליים של כל אחד מבני הזוג.

 

מה לא נכלל בהסדרי איזון המשאבים?

חלק מהנכסים שבני הזוג מחזיקים אינם כלולים במסגרת הסדרי איזון המשאבים ואינם נכללים בתהליך החלוקה. נכסים אלו נחשבים כרכוש נפרד וכוללים את הנכסים הבאים:

  • ירושות: כל הנכסים שמקבלים מי מבני הזוג באמצעות ירושה אינם נכללים במסגרת איזון המשאבים. אולם, אם הירושה שימשה לרכישת נכס שהיה בבעלות משותפת של שני בני הזוג, נכס זה ייכלל בהליך החלוקה.
  • מתנות: באופן דומה, כל נכס שקיבל אחד מבני הזוג במתנה מצד שלישי אינו נכלל במסגרת איזון המשאבים. עם זאת, אם המתנה ניתנה לשני בני הזוג במשותף, היא תיחשב כנכס משותף.
  • רכוש שנרכש לפני הנישואין: כל רכוש שהיה בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין נחשב רכוש נפרד ואינו נכלל בהליך החלוקה. עם זאת, אם נכס זה עלה בערכו באופן משמעותי במהלך הנישואין, העלייה עשויה להיכלל במסגרת איזון המשאבים.
  • נכס שנקבע כנפרד בהסכם ממון: אם בני הזוג חתמו על הסכם ממון המייעד נכסים מסוימים כרכוש נפרד, נכסים אלה לא ייכללו במסגרת הסדרי איזון משאבים.

 

אפשר בכל זאת לכלול נכסים אלו בהסדרי איזון המשאבים?

חשוב לציין כי למרות שנכסים אלו אינם כלולים במסגרת הסדרי איזון המשאבים, הם עדיין יכולים להיות נתונים למשא ומתן בין בני הזוג. לדוגמא, אחד מבני הזוג עשוי להסכים לוותר על זכותו לחלק מסוים מהירושה של בן הזוג השני בתמורה לחלק גדול יותר מנכס בבעלות משותפת.

 

לסיכום – הכירו היטב את זכויותיכם וחובותיכם בהסדרי איזון משאבים

כאשר מדובר בחלוקת נכסים בגירושין, ישנה חשיבות מכרעת לדעת אילו נכסים כלולים ואילו אינם כלולים במסגרת הסדרי איזון המשאבים. ירושות, מתנות, רכוש שנרכש לפני הנישואין ורכוש שנקבע כנפרד בהסכם ממון, כולם נחשבים כרכוש נפרד ואינם כפופים לחלוקה בהסדרי איזון משאבים. עם זאת, נכסים אלו עדיין יכולים להיות נתונים למשא ומתן בין בני הזוג, וחיוני שתהיה הבנה והכרה מעמיקה של כל הנכסים הכרוכים בגירושין כדי להבטיח חלוקה הוגנת ושוויונית, בהצלחה!

איזון משאבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא