נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סכסוכי שכנים? כך תפעלו

DISPUTE

לא מעטים המקרים בהם אנשים נכנסים לסכסוך עם השכנים שלהם עקב כל מיני סיבות ומקרים המובילים לכך. בגלל שמצד אחד מדובר באדם יחסית קרוב, אך מצד שני מדובר במקרים שיכולים להביא לכדי תביעה חשוב לפעול בחוכמה. סכסוכי שכנים? כך תפעלו.

 

סכסוכי שכנים יכולים להגיע לנזיקין

כאשר קורה הריב הראשון סביר כי בהקשר סכסוכי שכנים כך תפעלו לא יהיה כל כך ברור ומובן מאליו לכל אחד, במיוחד שהרקע עשוי להיות מאוד שונה ומגוון. במקרים רבים, סכסוכי שכנים יכולים להגיע לכדי מטרד שהוא נחשב בתוך דיני נזיקין. דוגמאות לכך יכולות להיות רעש מתמשך וזריקת פסולת אשר מזיקה לבית שלכם.

 

אחריות על סכסוכי שכנים – כך תפעלו

ברור לכל כי כאשר חווים אירוע פלילי פונים למשטרה ולה האחריות לסדר את הבעיה ולטפל בפוגע. כאשר מדובר במקרה של סכסוך שכנים כיצד לפעול הופך מעט יותר מסובך כי לא ברור מי הכתובת הרלוונטית על מנת לפתור את הסכסוך. ישנם כמה כתובות שעשויות להיות רלוונטיות וכדאי לשקול לפנות אליהן.

  1. השכנים – באם הסכסוך הוא כזה שמאפשר להתדיין, יכול להיות שבאם תשתפו את השכן במטרד שהוא גורם, הוא יבין והסיפור יגרם, אך בהרבה סכסוכי שכנים הפעולות לא מסתכמות בכך.
  2. ועד – באם אתם גרים בבניין, אך לעיתים גם בצורות מגורים אחרות, ישנו ועד אשר תפקידו לנהל אירועים מסוג זה ולהוות גורם אובייקטיבי, תוכלו לנסות לפנות גם אליהם.
  3. משטרת ישראל – לא תמיד נעים לערב את המשטרה אך לעיתים זאת הדרך היחידה, במקרים בהם הסכסוך עובר את הגבול, או יותר נכון את החוק, המשטרה בהחלט יכולה להיות הכתובת שלכם.
  4. עורך דין נזיקין – בהרבה מהמקרים של סכסוכי שכנים תפעלו בפתיחת הליכים של תביעה לאור נזק שהשכן גרם לכם. כמובן שמדובר בדיני נזיקין ועל כן, כתובת יעילה ומקצועית שתהיה לכם היא כמובן עורך דין נזיקין, אל תהססו לפנות לקבלת עזרה.

 

אל תחמירו את המצב

בהרבה מקרים, סכסוכי שכנים מביאים לכדי פעולה לאור הצטברות של משקעים ומעין פינג פונג של פגיעה באחר. אל תחמירו את המצב שכן אם באמת תגיעו לבית משפט, או להליך מורכב יותר מאשר דיבורים עם השכן, תרצו להיות "חפים מפשע" ולקבל מהשכן את הפיצויים שמגיעים לכם על מנת להתמודד עם הנזק שנגרם או פשוט להפסיק את גרימת הנזק מצד השכן.

ברוב סכסוכי השכנים תפעלו בצורה אשר תהיה מותאמת ולרוב ההגעה לתביעה תהיה לאחר שמוצו כמה אופציות אחרות שלא עזרו. סביר כי אם הגעתם לסכסוך עם השכן שלכם מדובר במחלוקת שאתם לא מצליחים לפתור ביניכם ועל כן, אל תהססו לפנות לעורך דין אשר יסייע לכם לפתור זאת בתוך כותלי בית המשפט.

DISPUTE

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא