נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סקירה ספרותית: המדריך המלא

תלמידה

סטודנטים יקרים – התבקשתם לכתוב עבודה סמינריונית או שאתם בדיוק בעיצומה של כתיבת תזה? בין כך ובין כך עליכם להכניס לעבודתכם המושקעת גם סקירה ספרותית. סקירת ספרות היא הלב הפועם של העבודה האקדמית. רוב הציון שלכם על העבודה האקדמית תהיה בעיקר בגלל או בזכות החלק של הסקירה הספרותית. בכתבה הבאה נסביר לפרטי פרטים מה היא סקירה ספרותית ואיך לכתוב סקירת מספרותית מנצחת שתכבוש את לבבות כל הבודקים.

 

נתחיל מהתחלה

אז מהי מהי סקירה ספרותית בעבודה אקדמית? כל עבודה אוניברסיטאית מתבססת על סקירה ספרותית. הסקירה הספרותית היא מעבר על כל המאמרים או לפחות על המרכזיים שבהם, שפורסמו בתחום של העבודה. היא למעשה הבסיס המדעי של העבודה, התיאורייה והשיטות השונות הקיימות בנושא עד היום. כמו כן בסקירה הספרותית מציינים את ההגדרות וההנחות הקיימות. בדרך זו יהיה קל יותר להבין את המהות של העבודה וניתן יהיה להראות שהיא מהווה תרומה משמעותית למדע. אפשר לסכם שסקירה ספרותית באה כסוג של רקע לפרקים שיבואו אחר כך שמתעסקים במחקר עצמו שנעשה.

 

איך כותבים סקירה ספרותית?

הסקירה הספרותית היא הבסיס ועל כן יש לכתוב אותה בצורה נכונה ויסודית. השלב הראשון בכתיבת סקירת ספרותית זה לעבור ולחפש באינטרנט, בספריות האקדמיות מאמרים וספרים עדכניים בנושא המחקר שלנו. כל מאמר שמצאנו, אשר קשור לעבודה שלנו – נתמצת אותו בכמה משפטים. בתמצות נכתוב מה המאמר בא לחדש לנו, מהן שיטות המחקר שהשתמשו בהן ולמה העבודה שלנו שונה מעבודה זו. שנית, לאחר שמצאנו מספר מאמרים ומקורות, נארגן את כולם בחלק אחד, נבצע קישוריות בין המאמרים השונים על מנת שהסקירת הספרותית בעבודה שלנו תהיה קריאה ורציפה.

 

הכללים לסקירה ספרותית

במידה ואתם רוצים ציון גבוהה הינכם נדרשים לעמוד בכללים הקיימים לסקירה ספרותית. כללים אלו יראו לבודק שאתם סטודנטים רציניים ועל כך יש לתגמל אתכם על העבודה הקשה והחשובה שביצעתם. ראשית, יחסו תשומת לב למודל המשפך, הכתיבה צריכה להתבצע מהכללי והרחב ולאט לאט, ככל שמתקדמים בסקירה, יורדים אל הפרטים שבסופו של דבר מוצגים לקורא את שאלת המחקר. שנית, ככל שתשתמשו במאמרים רלוונטים ועדכניים יותר, כך העבודה שלכם תהיה יותר ויותר אמינה ורצינית. בנוסף, במהלך הסקירה חשוב להישאר אובייקטיביים. מצד אחד, חשוב להביא מאמרים אשר מחזקים את שאלת המחקר שלכם, אך מצד שני גם להביא מאמרים אשר סותרים את שאלת המחקר. כמו כן, וזה נכון עבור כל העבודה הסמינריונית, כתבו בצורה נכונה ורהוטה, בשפה המשלבת גם את הביטויים הרלוונטים לעבודתכם. יש לשים לב לרציפות והסדר הכרונולוגי של העבודה על מנת שתהיה מובנת וקריאה לבודק ולקוראים העתידיים של העבודה שלכם.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, בפעם הבאה שמוטלת עליכם עבודה בה אתם נדרשים לכתוב סקירה ספרותית, זכרו את הכללים לכתיבת הסקירת הספרותית ואל תקלו ראש בחלק זה, כי הוא מרכיב משמעותי בציון שלכם. בהצלחה!

שולחן עבודה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא