נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פריצת דיסק עקב ישיבה ממושכת בעבודה – האם יש עילה לתביעה?

שולחן של עורך דין

למרות שנדמה כי לשבת זה הכי טוב, לפעמים דווקא ישיבה ממושכת היא זאת שעושה נזק לגוף.

סובלים מפריצת דיסק בעקבות ישיבה בעבודה? יש לכם עילה לתביעה על מנת להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה. המשיכו לקרוא!

כחלק מהיותכם שכירים, נמצא מעליכם מעסיק אשר אחראי לספק לכם תנאים וזכויות לפי החוקים במדינה, במידה והוא מפר אותם, זכותכם לתבוע אותו ואולי גם לזכות בתביעה ולקבל משהו בחזרה. מבחינת תאונות עבודה, אמנם אין למעסיק את היכולת למנוע את התאונה מכיוון שאך אחד לא יכול לתכנן או לצפות תאונה, אך כן יש לו אחריות מסוימת לפצות את העובד שלו באם הוא חווה תאונת עבודה בעבודה.

 

מה היא תאונת עבודה?

המושג תאונת עבודה מוכר מול בית המשפט, ביטוח לאומי וחברות הביטוח ובעצם הכוונה לתאונה אשר התרחשה בעבודה, או בדרכים אליה וממנה. ישנם מקרים שנסיבות ועת התאונה ברורים כי קשורים לעבודה, אך ישנם מקרים בהם הקשר לעבודה אינו ברור וכאן נדרש העובד להשקיע יותר בתביעה על מנת להוכיח את זכאותו להיות מוכר בנפגע מתאונת עבודה.

 

האם פריצת דיסק היא תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא לא בהכרח תאונת דרכים או נפילת גג המשרד, אלא גם מצבים רפואיים אשר ניתן להוכיח ולקשר להיות העובד בעבודה. כאשר מדובר בפריצת דיסק, היא אמנם לא קורית פתאום כמו תאונה, אך במקרים מסוימים כן יהיה ניתן להוכיח כי היא תאונת עבודה. לצורך העניין, במקרים בהם העובד היה מחויב במסגרת עבודתו לשבת שעות רבות וימים רבים וכתוצאה מכך התחילו לו בעיות גב אשר התדרדרו לפריצת דיסק.

 

אובדן כושר עבודה

נוסף על הכאבים ותהליך ההחלמה הממושך, פריצת דיסק יכולה להביא גם למצב של אובדן כושר עבודה – העובד אינו יכול להמשיך לעבוד ולהשתכר כראוי או כמו שהיה רגיל לפני פריצת הדיסק. אובדן כושר עבודה מעוגנים בביטוחים אשר מטרתם לסייע בדיוק במצבים מסוג זה. למידע נוסף אודות תביעת אובדן כושר עבודה או ייעוץ, בדקו גם את אתר: https://pitzuim.co.il/תביעות-אובדן-כושר-עבודה/.

 

יש לכם עילה!

בשונה ממצבים רפואיים אחרים, פריצת דיסק יותר קשה להוכיח כי נגרמה כתוצאה מהעבודה שכן אדם יושב הרבה בחייו ומורכב להראות כי אכן הפריצה נגרמה כתוצאה מהעבודה, אך עדיין, יש עילה לתביעה. המשימה שלכם תהיה להוכיח כי העבודה היא זאת שפגעה בגב שלכם וכי אם לא הייתם בעבודה הזאת לא הייתם חווים את התאונה הזאת.

עבודות רבות מאלצות אנשים לשבת שעות רבות כדוגמת משרדי הייטק או אפילו פקידי קבלה. הישיבה הממושכת יכולה לפגוע בגב של העובדים עד כדי הגעה למצב של פריצת דיסק אשר משפיע מאוד על התפקוד של העובד ועל היכולת שלו לעבוד. באם חוויתם מצב כזה אתם זכאים להגיש תביעה כדי להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה ובהמשך לקבל דמי פגיעה, קצבאות נכות מעבודה והקלות נוספות.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים