נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכול על קשיי למידה ואבחון פסיכודידקטי

תרופה

קשיי למידה, לקויות למידה או איך שלא נבחר לכנות את הקושי המדובר, הוא בהחלט יהיה קושי ואתגר. אין ספק כי בימינו, ישנם לא מעט סוגי טיפולים המאפשרים לסובלים מלקויות למידה ליהנות מחיים נורמטיביים לחלוטין. בואו נדון בכל מה שקשור לנושא אבחון פסיכודידקטי, מהותו, מחירים של אבחון לקויות למידה ועוד.

אנו מזמינים אתכם ליהנות מעולם מעט אחר, עולם בו הקושי שלכם אינו מהווה הפרעה מהותית בהתנהלות היום יומית שלכם. הפרעות קשב וריכוז, וגם קשיי למידה, הן בעיות המסרבלות רבו את חיי אלו הלוקים בהן. בכל מקרה בו מורגש הקושי להתרכז או לשמור על קשב לאורך זמן, ההמלצה היא לעבור אבחון כזה או אחר לאיתור הבעיה.

 

אבחון מדויק מוביל לשיטת טיפול יעילה

לאחר השמת האצבע האבחונית על הקושי הספציפי ממנו האדם סובל, ניתן לפעמים לנהל חיים שלמים באין מפריע, נורמטיביים לחלוטין. אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון המתבצע על האדם המטופל או על הילד, ועל המאבחן הפסיכודידקטי לעבור את מסלול הלימודים הנדרש, לקבל את הסמכות רלוונטיות ולרכוש את ניסיונו בפועל.

ללא ווידוא של קריטריונים אלו, יש לשים לב כי ייתכן והאבחון לא יהיה מקצועי דיה. למעשה, מכון לאבחון פסיכודידקטי מומלץ ייקח בחשבון מרכיבים רבים, אותם הוא יאבחן ויבדוק אצל המטופל. בין האלמנטים השונים אשר עשויים להשפיע עמוקות על ההתנהלות השגרתית של האדם, הוא למשל האלמנט החברתי.

 

קשיי למידה וקשיים חברתיים – האם קשור?

בהחלט כן! במקרים רבים, קשיי למידה עשויים להוביל למצב בו מתפתחים אצל האדם או אצל הילד רגשות מאוד לא נעימים, שבדרך כלל נובעים מתוך אי-היכולת להיות אנשים הישגיים ומתמידים. כמובן שאין זהו כלל אצבע, וכל בנאדם עשוי לחוות רגשות נחיתות בעקבות סיבות שונות ואחרות. יחד עם זאת, כמעט תמיד, קשיי למידה יובילו את הילד או האדם המבוגר להרגיש כי הוא לא טוב מספיק, כי הוא אינו "קולט" נכון את החומר, לא זוכר חומרים לימודיים ועוד.

אין ספק כי מדובר בתחושות מאוד לא נעימות, שניתן לחסוך מעצמנו ומהילדים שלנו. לא פעם, אנשים מגלים כי הם מתמודדים עם לקויות למידה וקשיי למידה רק בגילאים מבוגרים, מה שעשוי גם להצריך למשל טיפול CBT.

 

סוגי טיפולים בקשיי למידה, קשב וריכוז

בעוד שטיפולי CBT לא תמיד מומלצים אצל ילדים מאוד צעירים, טיפול CBT עשוי לחולל פלאות וניסים אצל אנשים בגירים יותר. במקרים רבים, יש צורך לבצע אבחון כזה או אחר, גם אם אבחון פסיכודידקטי.

בעוד שמחירו של אבחון פסיכודידקטי הוא 3,200 ₪ בממוצע, מומלץ תמיד לבדוק אילו סוגי טיפולים ואבחונים ניתן לקבל בסבסוד מקופות החולים. לא פעם, מדובר בהבדלים משמעותיים מבחינה כספית, כך שזה בהחלט שווה את בדיקתכם. בהצלחה! עם אבחון פסיכודידקטי מדויק וטיפול נכון, הכול קטן על כולנו.

ילדה עם קשיים
ילדה עם קשיים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ליקויי למידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא