נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית ללא נזק – האם ניתן בכל זאת לתבוע?

רשלנות רפואית

התביעה המוכרת של רשלנות רפואית, כתוצאה מהטיפול, בשלבי הייעוץ המקדימים ואף לאחר הטיפול עצמו, מתייחס לרוב לנזקים שנגרמו למטופל כתוצאה מהרשלנות הרפואית, אך האם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית גם כשלא נגרם נזק למטופל?

 

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית?

במהלך החיים אנחנו נעזרים באנשי מקצוע רבים מתחום שונים ומגוונים, במטרה שיפתרו לנו בעיות שונות שצצו בחיינו, כאשר אחד האלמנטים הבולטים ביחסים אלו הוא האמון שאנחנו נותנים בבעלי המקצוע שיטפלו בבעיה באופן המיטבי והמקצועי ביותר. כשמדובר בטיפול רפואי, נראה כי מדובר באמון מסוג אחר שאנחנו נותנים בצוות הרפואי בכלל וברופאים בפרט, לאור העובדה כי מדובר בטיפול בגוף שלנו ובהשפעה על הבריאות שלנו.

בהתאם לכך, המשפט הישראלי מתייחס בחומרה למקרים בהם נגרם נזק, שמקורו ברשלנות, כתוצאה מהטיפול הרפואי ומאפשר לתבוע את המוסד הרפואי ו/או את האחראי על הנזק בתביעת רשלנות רפואית, היכולה להגיע לפיצויים בסך מיליוני שקלים. כעיקרון, רשלנות רפואית תוגדר כמקרה בו אחד מאנשי הצוות הרפואי התרשל בביצוע הטיפול, על כל שלביו השונים וכתוצאה מכך, נגרם נזק למבוטח.

 

הוכחת הנזק במקרי רשלנות רפואית

במידה והתרחש לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי וקיים חשד סביר כי לולא התרשלות של מי מהצוות הרפואי, הנזק היה יכול להימנע, הרי שמומלץ יהיה לפנות בהקדם לעורך דין מקצועי ומומחה בתחום – עורך דין דוד פייל, בכדי לבחון את פרטי המקרה וקיומן של העובדות והראיות המאפשרות להוכיח מעל לכל ספק כי מקורו של הנזק ברשלנות רפואית.

מקרי הרשלנות הרפואית הם לצערנו מקרים נפוצים למדי, אשר בגינן מוגשות מידי שנה מאות תביעות שהעיקריות שביניהן סובבות סביב מקרי הרשלנות הבאים:

  • רשלנות רפואית בהיריון / לידה.
  • רשלנות רפואית בניתוח.
  • רשלנות רפואית באבחון.
  • רשלנות רפואית בדרכי טיפול ומתן תרופות.

 

מהי רשלנות רפואית ללא נזק?

ראינו אם כן עד כאן כי בכדי שתתקיים עילה חזקה לתביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח כי נגרם נזק למטופל כתוצאה משלבי הטיפול השונים, אך למעשה, קיים מקרה נוסף של רשלנות רפואית, המתקיים גם במקרים בהם לא נגרם נזק למטופל.

כך לדוגמה, במקרים של אבחון שגוי, או פענוח תוצאות הבדיקות ו/או צילומים לקוי, גם אם לא נגרם נזק למטופל, הרי שבסופו של דבר מדובר בהתרשלותו של הרופא. מקרים אלו מקבלים משנה חשיבות בעיקר במצבים רפואיים ומחלות להן חשיבות יתירה בגילוי מוקדם ככל האפשר, באופן המאפשר למטופל לבחון כמה דרכי טיפול אפשריות, כמו גם סיכויי החלמה גבוהים יותר.

 

האם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית ללא נזק?

גם אם לא נגרם נזק ממשי כתוצאה מהרשלנות הרפואית, עדיין קיימת עילה לתביעה, שכן המשפט בישראל מייחס חשיבות רבה לכך שהרופא יהיה מקצועי ומיומן בכלל ההחלטות הנוגעות לטיפול המיועד בכלל ובדרכי הטיפול עצמו בפרט. יחד עם זאת, בכל מקרה כזה מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום בכדי לבדוק לעומק את עילת התביעה והכדאיות הכלכלית שלה.

 

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא