נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לפרסם מחקרים מעמיקים וטובים?

מסך

כאשר כותבים מחקר על נושא מסוים, המטרה שלנו שהמחקר שמתפרסם יהיה הכי טוב, הכי אמיתי והכי צמוד למקורות.

אבל במה צריך לתת דגש על מנת שהמחקר יהיה כמה שיותר טוב וכמה שיותר מעמיק?

 

איכות כתיבה

כאשר כותבים מחקר כתיבתו צריכה להיות הכי מדויקת והכי נכונה, במיוחד כשמדובר במחקר. הכתיבה צריכה להיות ברמה גבוהה.

 

איכות המחקר

על מנת שתוצאות של מחקר יהיה כמה שיותר איכותיות מעמיקות וטובות המחקר צריך להתבסס על הוכחות של טבלאות ורשימות ועל מידע שחוקרים שבדקו את אותו נושא המחקר לאורך זמן נותנים תוצאות מוכחות ואמינות.

 

גודל מדגם

מחקר נמדד באיכותו כאשר הוא נעשה על כמות גדולה של אנשים שבישרו תוצאות טובות. לדוגמה – אם חברה של מוצרים לטיפוח העור ולמניעת הזדקנותו בודקים על כ200 נשים בגילאי ה40 עד 70 את המוצרים שלהם ובודקים האם המוצרים מנעו את הזדקנות העור, אם רוב מוחלט של הנשים הנבדקות או 130 נשים מתוך 200 נשים שנבדקו העידו כי מדובר במוצרים שעוזרים לעור ומונעים את הזדקנותו סימן שנעשה מחקר מעמיק וטוב על מנת להניב תוצאות טובות ואמינות. מחקר שנעשה בצורה טובה ומעמיקה יגרום לאנשים ולהאמין במוצר שעליו נעשתה הבדיקה ולסמוך עליו.

 

שנת פרסום

ככל שהזמן עובר מתפרסמים כל הזמן מחקרים מעמיקים וטובים. על מנת שהמחקר שלכם יהיה במקום הראשון עליכם להיות כל הזמן על הגל וכל הזמן לבדוק ולברר את הנושא שעליו אתם עושים מחקר. ככל שהמחקר יותר חדיש ככה אנשים יותר יאמינו בו ויסמכו עליו כמקור מידע אמין כי הוא נעשה לאחרונה.

 

אזכורים

ככל שיש אזכורים על המחקר שלכם ככה אנשים יוכלו לדעת האם המחקר שנעשה עבר בדיקה טובה ומעמיקה. בדרך כלל כאשר מפורסם מחקר כלשהו מומחים העוסקים במחקר הספציפי הזה יבדקו את התוצאות שנעשו לעומק על מנת לראות שאכן מדובר במקור מידע מוסמך ואמין. ברגע שהם יבדקו והתוצאות יהיו מבטיחות הם יוכלו לאזכר את המחקר במאמרים שלהם ולהראות שגם הם בדקו את המחקר שנעשה והתוצאות טובות ואמינות.

 

מאמר סקירה

בדרך כלל כשעושים מחקר על נושא מסוים יבדקו אותו כמה פעמים כדי להיות בטוחים באמת ולא יהיו מבוססים רק על מחקר אחד. גם אם המחקר שנעשה נדגם על קבוצה גדולה של אנשים זה עדיין לא אומר שמדובר במחקר אמין. יכול להיות שהתוצאות שהתפרסמו הן מקריות וישנה אפשרות שאם המחקר היה נעשה ונדגם שוב היו מתקבלות תוצאות שונות, לכן חשוב לבדוק מכל הצדדים את איכות ואמינות המחקר. לדוגמה – נעשה מחקר על מנת לבדוק האם יש קשר בין פצעונים בפנים לבין אכילת מזון עתיר קלוריות. חוקרים נתנו לקבוצת בנים ולקבוצת בנות במשך שבוע שלם מזון עתיר קלוריות. התוצאה – הבנות התכסו בשלל פצעונים חדשים ואילו הבנים נותרו כפי שהיו לפני. תוצאה זו לא אומרת כלום, צריך לבדוק את סוג העור, האם יש נטייה לפצעונים במשפחה וכ'ו. על מנת שהמחקר יהיה כמה שיותר אמין וכמה שיותר נכון צריך לבדוק זאת מכל הכיוונים.

לסיכום, על מנת שמחקר יהיה מעמיק אמין וטוב צריך לשאוף למקום הראשון. תוכלו לשאול את אלעד וידלנסקי שמתעסק בכך. אלעד פיתוח תוכן, תרגום, כתיבת מאמרים ופרסום מחקרים כמו כן אלעד מתמחה בגיוס ופיתוח משאבים לצד שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל.

בהצלחה.

 

איש כותב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא