נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רוצה להיות בלש? איך ללמוד להיות חוקר פרטי

קורס חוקרים פרטיים יכול להתאים גם לאנשים שמעוניינים לקדם את הקריירה שלהם בכוחות הביטחון וגם למי שמעוניינים לפתוח עסק עצמאי. במאמר הבא נסביר מה לומדים בקורס ואיך מתקבלים אליו

הדרך ללמוד איך להיות חוקר פרטי עוברת בקורס מקצועי. עם זאת, יש שני מסלולים מרכזיים שאותם אפשר לעבור בשביל לקבל את ההכשרה ולאחר מכן ההסמכה הפורמלית ממשרד המשפטים: קורס חוקרים פרטיים במסגרת קריירה במשטרה, או קורס פרטי שמועבר על ידי מוסדות לימוד לאנשים שרוצים לפתוח עסק.

 

מה צריך לדעת כדי להיות חוקר פרטי?

גברים ונשים שמתלבטים לגבי מידת ההתאמה שלהם לכל מסלול של לימודי חקירות פרטיות צריכים להבין מה נדרש מהם במקצוע עצמו. לפי המידע המופיע באתר אמין כגון https://www.ibpi.org.il למשל ניתן לראות שיש צורך לא רק לשלוט בצורה מלאה בארגז כלים טכני רחב מאוד, אלא גם להיות מסוגלים לשמור על דיסקרטיות. מעבר לכך, עבודה בתור חוקרים פרטיים מתאימה למי שיודעים לעמוד בלוח זמנים, מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסא ולא חוששים לחשוף מעילות בארגונים או בריונות ברשת. ככל שמחזיקים ביותר מידע לגבי התחום של חקירות פרטיות עוד לפני תחילת הלימודים, כך עולה הסיכוי להפיק מהם ערך מוסף וקונקרטי.

 

למה ללמוד באופן מקצועי איך להיות חוקר פרטי?

קורס חוקרים פרטיים מרכז גם את המידע העיוני וגם את הכלים המעשיים שאותם בעלי מקצוע בתחום הזה צריכים לקבל. בשביל ללמוד איך להיות חוקרים פרטיים, מאוד חשוב לשלב בין הכלים העיוניים והפרקטיים. לאחר מכן, יש להיות ערניים לחידושים בתחום ולאופן שבו החוק משפיע על מה שמותר או אסור לחוקר פרטי לעשות. רק אם מרכזים את המידע הזה באופן מקצועי, ניתן להשלים את תהליך הלימודים ולקבל את ההסמכה של משרד המשפטים.

 

מה תנאי הקבלה?

תנאי הקבלה לקורס חוקרים פרטיים משתנים בין המסלולים. עם זאת, ניתן באופן כללי לראות קריטריונים שחוזרים על עצמם ובהם גיל 18 מינימום, 12 שנות לימוד לפחות וכמובן ללא עבר פלילי. בנוסף, אנשי ביטחון עם רקע באבטחה ובמשטרה בדרך כלל זוכים לעדיפות. אם מתקבלים, ממשיכים לאימון במשרד חקירות תחת מאמן מורשה ל-3 שנים.

 

מה עושים אחרי הלימודים?

האמת היא שקורס חוקרים פרטיים הוא רק חלק מתהליך ארוך יותר שאותו צריך לעבור. גם אחרי הלימודים יש למשל צורך לבחור מסלול התמחות, להשתלב במקצוע באמצעות הגשת קורות חיים למשרדי חקירות ובמידת הצורך גם פניה אל מוסדות ציבוריים ובהם משטרת ישראל, שב"כ, גופי המודיעין וכן הלאה. אפשרות אחרת היא להשתמש בהכשרה ובהסמכה כחוקרים פרטיים כדי לפתוח עסק. כאן אמנם הניסיון ישחק תפקיד בתהליך של גיוס לקוחות ופנייה לקהלי יעד חדשים, אך ההסמכה היא קריטית בשביל לבצע את הצעד הראשון.

צפייה באמצעות זכוכית מגדלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא