נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על פרשת השבוע!

פרשה

לכל אחד מאתנו יש חבר שמתמיד לשאול את קרוביו "איזו פרשת שבוע תיקרא בביתה הכנסת בשבת הקרובה?". שכן, יש מי שמתעצלים לפתוח את היומן, כדי לבדוק מהי הפרשה. החלטנו להקל על שני הצדדים ולהעלות מדריך מקיף בנושא שיתמקד, איך לא, בפרשת השבוע. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל המידע הדרוש לכם, כדי שלא תצטרכו להסתמך יותר על אחרים.

 

עובדה ראשונה: לא קוראים את פרשת השבוע לפני חגים

יכול להיות ששמתם לב לשינוי שחל בתפילות השבת שמתקיימות לפני 5 החגים שמוזכרים בתורה. נציין שבתקופה זו לא קוראים את פרשת השבוע בבית הכנסת. שכן, נוהגים לקרוא בתקופה זו קטע אחר שנוגע באופן ישיר לחג. כאשר המטרה היא להכין את המתפללים לקראת החג שמתקרב. חשוב לציין שמיד לאחר סיום החג, ממשיכים לקרוא את פרשות השבוע הבאות בהתאם לסדר, עד שהשנה מסתיימת, כך שניתן לחגוג את שמחת תורה ולהתחיל בקריאת פרשת השבוע מהתחלה.

קרא את הפרשה

עובדה שנייה: יש אתר עדכני שמרכז מידע על פרשות השבוע

אתם לא צריכים לפנות יותר לאנשים אחרים, כדי שאלה יאמרו לכם מהי פרשת השבוע שצפויה להיקרא בשבת הקרובה. גילינו לאחרונה שיש אתר שמרכז את כל המידע הדרוש על פרשת השבוע, כולל שמה של פרשת השבוע הנוכחית ומאמרים שנוגעים לה.

כך שניתן בעצם להסתמך על המידע שמופיע באתר ולהפוך את המאמרים לדרשת השבת. אם תעשו זאת, כדי שתיידעו את הנוכחים בשולחן השבת אודות האתר שממנו המידע נלקח. הכוונה לאתר מים לים – אתר יהדות, שמאפשר לכל אחד לקבל את האינפורמציה החיונית על פרשות השבוע.

 

עובדה שלישית: יש 54 פרשות שבוע

הידעתם? יש 54 פרשות בסך הכל וצריך לקרוא אותן מידי שבוע, בהתאם למופיע בלוח השנה. חשוב שתדעו שבעבר היו קוראים את פרשות השבוע לאורך שלוש שנים, מכיוון שהאותיות שהופיעו בספרי התורה היו קטנות מאוד והיה קשה לקרוא אותן.

 

עובדה רביעית: נהוג לקרוא את פרשת השבוע גם בבית

כידוע, פרשת השבוע נקראת מידי שבת בבית הכנסת. יש הנוהגים לקרוא את הפרשה בערב יום שישי או במהלך השבת, כדי להכיר בפרשה מקרוב ולפרש אותה. אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם בבית, תוך הקמת "חברותא". כלומר, הזמנה של קבוצת חברים או שכנים שיביאו עמם ספרי תורה. כך תוכלו לקרוא יחד ולשמוע את דבריהם של הפרשנים השונים.

 

מילים אחרונות לסיום

כעת אתם מכירים בפרשת השבוע מקרוב ויש בידיכם את המידע החיוני אודותיה. בשלב זה נותר לכם רק להעביר את המידע שהוצג לעיל הלאה, כדי שגם אחרים ישכילו בעניין. נאחל בהזדמנות זו שלא תצטרכו לשאול עוד אחרים אודות פרשת השבוע הקרובה (מכיוון שיש לכם פתרון זמין) ושתתמידו בדרך התורה לאורך שנים רבות.

פרשה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא