נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תואר בהנדסה גם בלי 5 יחידות פיזיקה

תואר בהנדסה גם בלי 5 יחידות פיזיקה

מדוע כדאי ללמוד הנדסה בשנת 2024?

תחום ההנדסה הוא אחד התחומים המבוקשים והמגוונים ביותר כיום. מהנדסים אחראים על תכנון, פיתוח ותחזוקה של מערכות טכנולוגיות מורכבות בתחומי החיים השונים. החל ממכשירים אלקטרוניים, כלי רכב, מטוסים ולוויינים ועד לגשרים, בניינים גבוהים ותשתיות לאומיות.

ענפי ההנדסה המובילים והמבוקשים ביותר הם הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסה אזרחית. תחומים אלה מציעים אתגר אינטלקטואלי יוצא דופן, סביבת עבודה יצירתית ומאתגרת המציעה הזדמנויות רבות לצמיחה מקצועית, למידה והתפתחות אישית לצד פוטנציאל גבוה לקידום בתפקידים בכירים.

בבואנו לבחור קריירה, קשה לחזות האם המסלול שנבחר ימשיך לצמוח או שמא יתקע באמצע הדרך או אף יתייתר לחלוטין בעתיד הלא מאוד רחוק. ברור כי בשנים האחרונות המגמה נוטה לכיוון תחומים חדשניים בעולם הטכנולוגיה והמחשוב כגון בינה מלאכותית, למידת מכונה ואוטומציה. עם זאת, גם תחומי הנדסה מסורתיים יותר כמו הנדסת חשמל, הנדסה אזרחית, הנדסת תעשייה וניהול, אלקטרוניקה ומכונות, נותרים מבוקשים מאי פעם, במיוחד בהקשרים של פיתוחים ביטחוניים וצבאיים.

בישראל, התעשייה הביטחונית מהווה מרכז תעסוקה חשוב עבור מהנדסים רבים. חברות הזנק וחברות היי-טק גדולות בתחומי הביטחון והטכנולוגיה מציעות מגוון רחב של משרות והזדמנויות תעסוקה בתחומים שונים של הנדסה. כמו כן, הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מפותחת דווקא במגזר זה. ולכן בוגרי תארים בהנדסה בארץ רבים מוצאים את מקומם בחברות אלו ובוחרים בתחום מתוך שאיפה להשתלב בחזית הטכנולוגית ולקחת חלק פעיל בפיתוח מערכות ביטחוניות מתקדמות.

התעשיות הביטחוניות בישראל כגון אלביט, רפאל והתעשייה האווירית ממשיכות לצמוח בקצב מהיר. נתונים פיננסיים שפורסמו על תחילת 2023 בתקופה שטרם המלחמה מלמדים כי חברות אלה צומחות באופן משמעותי הן בהיבט של הכנסות והן בגיוס כוח אדם איכותי.

ברבעון האחרון של 2023 הדרישה למהנדסים איכותיים הכפילה ואפילו שילשה את עצמה, הן בתעשייה האזרחית והן בתעשייה הביטחונית. מגמה זו נובעת מהביקוש הגדל למוצרים ביטחוניים הן בשוק המקומי והן בשווקי הייצוא. ולכן הדרישה למהנדסים מעולים גדלה מאוד בשנה האחרונה, הן בתעשייה האזרחית והן בזו הביטחונית.

לימודי תואר ראשון באחד מענפי ההנדסה הוא אפוא מסלול בטוח לקראת עתיד מאתגר ומכובד, עם סיכוי גבוה למציאת משרות מעניינות וקידום מקצועי בתחומים טכנולוגיים מתקדמים וחיוניים למשק ולביטחון המדינה.

מדוע כדאי ללמוד הנדסה בשנת 2024

האם אפשר ללמוד הנדסה ללא תעודת בגרות מלאה?

התשובה היא שכן, ניתן ללמוד הנדסה גם ללא תעודת בגרות מלאה. אמנם התהליך דורש מכינה קדם-אקדמית ייעודית להנדסה, אך הוא לחלוטין אפשרי ואלפי סטודנטים למקצועות ההנדסה השונים מתחילים את לימודיהם במכינה כזו מדי שנה.

מכינות אלו מיועדות למועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הסטנדרטיים ללימודי הנדסה, בדרך כלל בשל העדר בגרות מלאה במתמטיקה או פיזיקה. הסטודנטים לומדים במכינה בכיתות קטנות ואינטנסיביות בהן הם משלימים את הידע החסר, רוכשים ידע בסיסי במקצועות המדעיים ומפתחים את מיומנויות הלמידה שלהם ברמה האקדמית.

בוגרי המכינות שסיימו בהצלחה את מטלות הלימוד והבחינות, יכולים להמשיך ישירות ללימודי תואר ראשון בהנדסה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ.

אם כן, ניתן לרכוש השכלה הנדסית גם ללא תעודת בגרות, זה אמנם מצריך לימודים אינטנסיביים ומאמץ במכינה כהכנה לאקדמיה. אך עם הנחישות וההשקעה הנכונה, בהחלט ניתן להגשים חלום זה. כמו כן תחת תנאים מסוימים, הצגת ציון פסיכומטרי או פסיכוטכני מעל ציון מסוים מהווה גם כן קבלה לתארי הנדסה, ללא תעודת בגרות.

 

 למה הנדסה?

כיום תחום ההנדסה הוא תחום מבוקש מאוד וכולל מקצועות רבים ומגוונים. המהנדסים אחראים על תכנון, פיתוח ותחזוקה של מערכות טכנולוגיות בתחומים רבים בחיינו. החל ממכשור אלקטרוני, מכוניות, מטוסים ולוויינים ועד לגשרים, מבנים ותשתיות מורכבות.

ענפי ההנדסה המובילים והמבוקשים ביותר הם הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסה אזרחית והם מציעים אתגר אינטלקטואלי יוצא דופן, סביבת עבודה דינאמית ומעניינת ופוטנציאל לקידום מקצועי ושכר גבוה. מהנדסים הם בעלי תפקיד מפתח בפיתוח הטכנולוגי של המאה ה-21.

בישראל, ענף ההנדסה ממלא תפקיד מכריע בפיתוח היכולות הביטחוניות של המדינה. מהנדסים רבים מועסקים בתעשיות הביטחון ומפתחים טכנולוגיות מתקדמות התורמות להגנת המדינה. התעשייה הביטחונית היא מרכז תעסוקה חשוב עבור מהנדסים ישראלים. אין ספק שהדרישה למהנדסים איכותיים עלתה בשנים האחרונות במיוחד אחרי 2023 בה מערכות ההגנה השונות התגלו כחשובות מאי פעם.

 למה הנדסה

מה לומדים במכינה להנדסה?

מכינות קדם-אקדמיות להנדסה שמות להן מספר מטרות מרכזיות: ראשית, חיזוק יסודי במקצועות המדעים כמו מתמטיקה ופיזיקה על מנת להכין את הסטודנטים לקורסים המתקדמים שילמדו במהלך התואר. שנית, רכישת מיומנויות למידה אקדמיות חיוניות להצלחה בלימודים גבוהים. שלישית, מתן התנסות ראשונית בפתרון בעיות הנדסיות תוך פיתוח חשיבה טכנולוגית ויצירתית. תוכנית הלימודים במכינה כוללת קורסים במתמטיקה, פיזיקה ואנגלית ברמה אקדמית גבוהה.

המכינות גם מקנות מיומנויות למידה, אסטרטגיות להצלחה בלימודים גבוהים ומוכנות פסיכולוגית לאתגרי האקדמיה. זאת כדי להבטיח שבוגריהן יוכלו למצות את הפוטנציאל בלימודי ההנדסה ובהמשך בקריירה המקצועית.

 

המכינה להנדסה במכללה האקדמית כנרת

המכינה להנדסה במכללה האקדמית כנרת מהווה מסלול מקדים ללימודי הנדסה עבור מועמדים ללא בגרות מלאה במספר דרכים. סיום המכינה בהצלחה מקנה לבוגריה תעודה המוכרת כתחליף לבגרות לצורך קבלה לתואר ראשון B.Sc במחלקות ההנדסה השונות במוסד.

בנוסף, הנדסאים בעלי דיפלומה הנדסאית רשאים גם כן להגיש מועמדות בתנאי שעומדים בתנאי הסף שנקבעו וכמו כן, בתנאים מסוימים מספיק גם ציון פסיכומטרי או פסיכוטכני מעל ציון שנקבע על מנת להתקבל לתארי הנדסה במכללה האקדמאית כנרת.

על מנת להתקבל למכינה, המועמדים נדרשים לעמוד במספר קריטריונים כגון 12 שנות לימוד, בגרות חלקית, ראיון אישי וציון סף בבחינת כניסה לבדיקת התאמה. המכינה נפתחת בחודש אוקטובר ונמשכת שני סמסטרים וכוללת לימודים אינטנסיביים של מקצועות בסיסיים כהכנה ללימודי הנדסה, כגון מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית.

מועמדים שיציגו ציון פסיכומטרי או פסיכוטכני מספק או בוגרי המכינה שעמדו בהצלחה במטלות הלימודים והבחינות, יכולים להתקבל ישירות לאחת מתוכניות התואר בהנדסה באקדמית כנרת.

תואר בהנדסה גם בלי 5 יחידות פיזיקה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא