נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלושה טיפים להצלחה במבחן IELTS

כתיבה

בין אם אתם מצטיינים באנגלית או שהאנגלית שלכם בסיסית, הנה שלושה טיפים שעשויים לעזור לכם לעבור את מבחן IELTS בהצלחה.

 

כתיב

בשונה ממקבילו TOEFL, מבחן IELTS מכיל גם בפרקי השמיעה והקריאה שאלות פתוחות שבהן הנבחן צריך להקליד את התשובה הנכונה במקום רק לבחור בה, וטעויות כתיב נחשבות כטעות לכל דבר ועלולות לפסול את התשובה כולה. לכן, חשוב מאוד לדאוג לכתיב תקני ומדויק. מכיוון שאין דרך לדעת לאילו מילים תזדקקו ואין אפשרות ללמוד כמות בלתי מוגבלת של מילים, כדאי להתמקד בעקרונות חוזרים בכתיב האנגלי (שלמרבה הצער, אינו מתאפיין בעקביות רבה).

לדוגמה, באנגלית ישנן מילים רבות שבהן מופיע רצף של שתי E או של שתי O, אבל יש רק קומץ מילים שבהן יש רצף של שתי A או I או U. עוד דוגמה מתחום ה-vowels: רצף של ea, כמו במילים search או tear, נפוץ מאוד באנגלית, אבל רצף של ae, כמו במילה aerobic, הוא נדיר ביותר.

כמו כן, כדאי שתמפו שגיאות חוזרות שלכם כגון התבלבלות בין שתי מילים דומות (lose – להפסיד, לאבד לעומת loose – לשחרר, להתיר או weather – מזג אוויר לעומת whether – אם) כדי לנכש כמה שיותר מטעויות הכתיב הנוכחיות שלכם.

 

אוצר מילים

מן הסתם, כדי לקבל ציון גבוה במבחן IELTS רצוי לדעת כמה שיותר מילים מכמה שיותר תחומים, אבל זמן ההתכוננות למבחן הוא מוגבל, ולכן כדאי להשקיע במה שיניב את התשואה הכי גבוהה.

מילים באנגלית הרבה פעמים בנויות באופן מודולרי; הן מכילות חלק בעל משמעות ייחודית ותחיליות ו/או סופיות שמופיעות גם במילים רבות אחרות.

לדוגמה, קחו את המילה friend. כל מילה שבה מופיעות 6 האותיות הללו ברצף קשורה איכשהו לקונספט של חברות:

befriend – להתחבר

friendly – חברותי

unfriendly – בלתי-חברותי

friendship – חברות

friendliness – חברותיות

וכך הלאה.

לכן כדאי לכם להשקיע בלמידת התחיליות והסופיות הנפוצות ביותר באנגלית, שיאפשרו לכם להבין לאיזה עולם תוכן שייכת מילה גם אם אין לכם היכרות קודמת איתה ויקפיצו בבת אחת את כמות המילים שאתם מכירים.

 

היכרות עם הבחינה

גם אנשים ששולטים באנגלית היטב נופלים לפעמים במבחן בגלל חוסר היכרות מספקת איתו. לדוגמה, משימת הכתיבה הראשונה בגרסה האקדמית של המבחן דורשת יכולת ניתוח של נתונים המובאים בתרשימים ובטבלאות וסיכומם ביעילות ובתמציתיות. כדי להיות מוכנים היטב לחלק הזה, יש לכתוב חיבורים לדוגמה על מגוון של נושאים וכן מומלץ לעשות תרגולי חשיבה על נושאים רבים נוספים, שבמסגרתם יש לחשוב אילו נתונים הכי בולטים בכל תרשים ומה הכי חשוב לומר עליהם.

עוד דבר שחשוב להכיר היטב הוא את הוראות הבחינה. למשל, בשאלות תשובה קצרה, יש להשיב באמצעות 1-3 מילים או מספרים, אבל לפני כל שאלה כתוב בדיוק כמה מילים או מספרים נדרשים. אם בהוראות לשאלה מסוימת התבקשתם למלא עד 2 מילים ומילאתם 3, תשובתכם תיפסל, וחבל.

קורס IELTS ב-TOPPREP מרכז את כל הידע והתרגול הנדרשים על מנת לעבור את המבחן בציון המרבי.

כיתה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא