נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך השמש יכולה לספק חשמל?

שמש ראשית

הפקת אנרגיה חשמלית דרך השמש נחשב כיום לשיטת התייעלות בעלות פוטנציאל רווחי ואקולוגי אדיר. תאמינו או לא, ניתן לעשות בקרני השמש שימוש שלא נופל בתועלתו משיזוף אוגוסט מעורר קנאה. אז כיצד אפשר לייצר חשמל משמש?

 

מהי אנרגיה סולרית?

החשמל מלווה אותנו בכל מקום ובכל תחום בסדר היום המודרני. אם כך, לא פלא ששימוש הולך ונרחב של אנרגיה חשמלית המופקת על ידי השמש מהווה מהפכה של ממש. באופן כללי, מדובר בהמרת הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מן השמש אל אנרגיה חשמלית, על ידי פאנליים סולריים.

למיטיבי לכת, לחצו כאן למידע על חשמלאות והגיעו לאתר של חברת "חשמלאי עכשיו", אשר מספק גם מגוון שירותי חשמלאות אמינים ומקצועיים.

 

טיפה יותר לעומק

כל מי שחושש שיציאה מהבית ביום שטופת שמש מלווה בסכנת התחשמלות יכול להירגע. המרת קרן שמש לאנרגיה חשמלית כרוכה בתהליך; כל קרן שמש מכילה כמות מסוימת של חלקיקים בעלי אנרגיה הנקראים פוטונים. עם זאת, על מנת שאותם פוטונים ייצרו אנרגיה חשמלית ולא רק חום, יש להפגיש אותם עם סיליקון.

הסיליקון מכיל אלקטרונים מסוימים שבהתנגשות עם הפוטונים מובילים לזרם של שילוב אלקטרונים המהווים למעשה אנרגיה חשמלית.

 

בשורה כלכלית ואקולוגית

מדובר במקרה דגל של ניצול יעיל של משאבים, שהרי אנרגיית השמש נמצאת כמעט בכל מקום. שימוש באנרגיה סולארית חוסך למעשה גם את עלויות ייצור החשמל וגם את הנזקים הסביבתיים הנגרמים מהתהליך.

בפן הכלכלי, כדי לייצר חשמל באופן "רגיל" יש להשתמש בין היתר בדלק, פחם ומים – כולם משאבי טבע מוגבלים הכרוכים בעבודות כרייה לעומת אור השמש הבלתי נגמר. עלות הפקת אנרגיה חשמלית מהשמש מסתכמת ביצירת פאנליים סולריים מסיליקון המספיקים לזמן רב ואינם דורשים עבודות תחזוקה מורכבות ותדירות.

בהיבט הסביבתי, לא פלא שארגוני איכות הסביבה והמחקר בתחום שמו את האנרגיה הסולארית בחזית המאבק האקולוגי. תהליך הפקת החשמל המסורתי מוביל לפליטה מתמדת של גזים רעילים אשר פוגעים באיכות האוויר ובבריאות תושבי כדור הארץ, נוסף על השימוש בחומרי גלם טבעיים שעלולים להיגמר.

מנגד, האנרגיה הסולארית מסווגת כאנרגיה מתחדשת, שלא כרוכה בניצול מתמשך של משאבי טבע ובנוסף תהליך הפקת האנרגיה אינו פולט חומרים מזהמים ומסוכנים.

 

ומהצד השני

אולם, הפקת האנרגיה הסולארית נתקלת במכשולים מסוימים, אשר הבולט שבהם הוא התנודתיות במזג האוויר. זה נכון שהשמש לא בורחת לשום מקום, אך עוצמתה ונוכחותה משתנה בהתאם למזג האוויר ולכן לא נוכל לדייק בכמות האנרגיה שנוכל לאגור בפאנלים הסולריים בתקופות של חוסר שמש.

בנוסף, יש לציין כי לא יהיה ניתן להציב פאנליים סולאריים בכל מקום, כיוון שישנה חשיבות ומחשבה מאחורי מיקומם. יש לוודא שאין צל שמכסה את הפאנלים (לכן נהוג להציב אותם בגג), ושזווית הטייתם יעילה ואנכית לפגיעת קרני השמש.

שמש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא