נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לעשות גמילה לצעירים באופן מקצועי

כדורים

גמילה זו מילה קטנה עם משמעות גדולה, שמחביאה בתוכה, בין היתר, הבטחה לחיים טובים יותר. כאשר משתמשים במילה גמילה בהקשר של חבר'ה צעירים, היא מקבלת משמעות אף יותר גדולה – יש לצעירים כל כך הרבה דברים לעשות וחשוב שלא יפסידו הזדמנויות, בזמן שהם בוחרים לטפל בבעיה שיש להם – בהתמכרות שלהם.

האם הגישות לגמילת צעירים שונות מהגישות לגמילת בוגרים? בהחלט.

מה ההבדלים, למה תוכנית גמילת צעירים חייבת לכלול התייחסות לתחומים נוספים, פרט לטיפול בהתמכרות עצמה והאם מסגרת המקצועית שמטפלת בהתמכרות היא חובה?

אספנו תשובות לכל אותן השאלות.

 

 גישות גמילה שונות

האם גישה אל גמילת בוגרים וגישה אל גמילה לצעירים היא בהכרח גישה שונה? לא בטוח שניתן להגדיר את זה כגישות שונות, כי סך הכל מדובר במטרה שהיא אותה המטרה – חיים נטולי אותה התמכרות הרסנית. הדרך להגיע לאותה הגמילה זהו מסע, שכולל ליווי של אנשי מקצוע רבים – החל מרופאים, דרך פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ורבים נוספים.

 

 אז איפה ההבדל?

בראש ובראשונה, כאשר מדובר בצעירים שעוברים גמילה, יש צורך לקחת בחשבון את חוסר היציבות הנפשי שגם ככה מאפיין את גילאי 17 – 24 (כפי שמוגדר בגמילת צעירים). יש לזה השפעה עצומה על ההידרדרות להתמכרות ויש צורך להיות מודעים לזה כאשר מנסים לטפל בזה.

בנוסף, צעירים בגילאים אלה, נמצאים בעיצומם של תהליכים מאוד משמעותיים בחייהם – סיום לימודים, גיוס לצבא ועוד. מצד אחד לכל אותם תהליכים יש משמעות של לחץ נפשי שמשפיע על הצעיר, מצד שני חשוב לא לתת לצעירים לפספס דברים הקשורים בעתיד שלהם.

 

 מה כוללת תוכנית גמילת צעירים?

אורך התוכנית הוא בין חצי שנה לשנה וחצי. במהלך זמן זה, מלמדים את החבר'ה הצעירים להתמודד עם ההתמכרות, מכינים אותו למה שיבוא אחרי סיום התוכנית ולא שוכחים גם את העניינים הרגילים של הצעירים – יש בית ספר שעוזר להתכונן לבגרויות, קיימת עזרה והכנה לקראת הגיוס לצבא (אם המטופל מעוניין להתגייס), ישנו ליווי אישי וגם ליווי להוריו של הצעיר.

 

 למי התכונית מיועדת?

התוכנית מיועדת לצעירים בגילאים 17 עד 24, המגיעים מרקע דתי או אף חרדי. ההתמכרויות שהיא נותנת להם מענה אלה התמכרויות לאלכוהול, לחומרים אסורים ואף למין.

חשוב לציין שהמסגרת שמציעים, מתאימה לאופי הרקע שממנו מגיעים הצעירים – היא כוללת תפילות, לימוד התורה ונוכחותו של רב.

 

 בסוף התוכנית

התוכנית נועדה לתת מענה ומסגרת תומכת וטיפולית לצעיר, אך המטרה הנעלה יותר שלה, היא החזרה של אותו הצעיר לחיים רגילים לחלוטין. לכן היא מתמקדת לא רק בריפוי מההתמכרות, אלא גם במתן כלים להתמודדות מול לחצי הסביבה, מול הפיתויים שמחכים, כאשר התוכנית תיגמר.

בנוסף, היא נותנת רשת בטחון, הכוללת קהילת צעירים, שתומכת בצעירים גם לאחר סיום התוכנית.

איזה עם אזיקים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא