נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה – מה חובה להכין קודם

שופט

נהגים המופנים לבדיקת כשירות נהיגה מגיעים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים הממליץ לאחר הבדיקה למכון הרישוי האם הנהג כשיר מבחינה רפואית לנהוג.

המאמר יפרט מה חובה להכין כשמקבלים זימון.

 

כיצד להתכונן לבדיקת כשירות לנהיגה?

נהגים המקבלים זימון לבדיקת כשירות לנהיגה מבית הדין לתעבורה מופנים למרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. את הזימון שולחים בדרך כלל לנהגים המעורבים בתאונת דרכים, נהיגה בשכרות, צבירה של עבירות תנועה רבות או עבירות חמורות. בנוסף, גם רופאי המשפחה רשאים לשלוח אתכם לבדיקה עקב מחלות כרוניות כמו בעיות לב, סוכרת, אפילפסיה, בעיות ראייה, בעיות נפשיות וכד'. הסיבה לכך היא שהנהגים לא יסכנו בנהיגתם את הסביבה. לפיכך, על פי הבדיקה המרב"ד יכול להמליץ למשרד הרישוי על שלילת רישיון הנהיגה. כדי להגיע מוכנים לבדיקות חשוב להביא את כל המסמכים הרפואיים התומכים בכך שאין עילה לשלילת רישיון הנהיגה. למשל, בדיקת ראייה תקינה, אישור על מחלה מאוזנת וכד'. ביחד עם זאת, מסמכים המעידים על הבעיות הרפואיות רצוי לא להביא. הדרך הטובה ביותר להתכונן לבדיקות היא באמצעות עורך דין תעבורה שייעץ מה להביא ומה לא על מנת לעבור את הבדיקות בהצלחה.

 

מה עושים במידה ולא עוברים את מבדקי כשירות הנהיגה?

כאשר המסמכים הרפואיים שהבאתם לטובתכם אינם מספקים את המרב"ד ובנוסף ישנן בדיקות שהשפיעו על ההחלטה לשלול את רישיון הנהיגה שלכם, ניתן להגיע למשרד הרישוי לשימוע ולבקש להוכיח שהבדיקות לא היו תקינות במידה ויש לכם הוכחות לכך. אם הליך הבדיקות לא היה תקין ובכל זאת שללו לכם את הרישיון, ניתן להגיש ערעור לבית המשפט באמצעות עורך דין תעבורה ולנסות לבטל את רוע הגזרה. את הערעור אפשר לשלוח לאחר חודש מקבלת ההחלטה לשלילת הרישיון. התהליך עצמו נעשה בוועדה רפואית המורכבת מ-3 רופאים בבית החולים תל השומר. לוועדת הערער יש להגיע עם מסמכים רפואיים התומכים במצב רפואי תקין על מנת להוכיח שההחלטה של משרד הרישוי הייתה שגויה. במידה והערעור אינו מתקבל ניתן לערער שוב לבית המשפט המחוזי.

 

אילו מבדקים נעשים במרב"ד?

בהתאם לזימון אותו מקבלים ובהתאם לבעיות הספציפיות המרב"ד עורך מבדקים שונים כמו: מבחני אישיות, מבחנים פסיכולוגיים, פסיכיאטריים, בדיקות של רופאים מומחים לרפואה מקצועית ובדיקות של נרקולוג הבודק התמכרויות. רק לאחר הבדיקות ובהתאם למסמכים הרפואיים שאתם מביאים יקבל המרב"ד החלטה עליה ימליץ למשרד הרישוי, בין אם זוהי המלצה לשלילת רישיון נהיגה לסוג רכב מסוים ובין אם פסילה מלאה. למשל, ייתכן ונהג אוטובוס לא יורשה לנהוג באוטובוס, אך יוכל להמשיך לנהוג ברכב פרטי. לסיכום, ההכנות לזימון חייבות להיעשות לטובתכם הן מבחינת הכנת המסמכים הרפואיים והן מבחינת הייעוץ של עורך דין תעבורה גם אם רק קיבלתם פסילה לשנה באופן זמני.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי