נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית טיפול רפואי

סיישל הרימנט מדיקל

טיפול רפואי יכול לסייע להתאושש אחרי כל סוג של התנהגות מינית פסולה. במאמר הבא נבין איך באה לידי ביטוי הטרדה מינית, למי אפשר לפנות כדי לטפל בה ועם מי מתייעצים על מנת לבחור בעלי מקצוע אמינים

הטרדה מינית מתרחשת בתדירות גבוהה במקומות שונים. במרחב הציבורי, אפשר לראות הטרדה מינית ברחוב, בבתי ספר ובמוסדות רפואיים. במרחב הפרטי והעסקי, יש המון עדויות על הטרדה מינית במקומות עבודה ואפילו בתוך המשפחה ובבית. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר הנכון לעשות הוא לפעול במקביל גם במישור המשפטי וגם במישור הרפואי.

במישור המשפטי, המטרה של טיפול במקרים של הטרדה מינית היא לדאוג שייעשה צדק עם המטריד. מבחינת גברים ונשים שעברו הטרדה מינית, זה גם אומר שניתן יהיה להפעיל את לשון החוק על מנת לדרוש בחלק מהמקרים פיצוי כספי לא מבוטל. לשם השוואה, המטרות של טיפול רפואי מתמקדות בהיבט האישי בלבד.

 

איזה טיפולים רפואיים יכולים להיות רלוונטיים אחרי הטרדה מינית?

הטיפול הרפואי הרלוונטי אחרי הטרדה מינית תלוי למעשה במאפיינים של ההתנהגות המינית הפסולה עצמה. כך למשל אפשר להשוות בין טיפולים רפואיים שיש להם דגש על היבט פסיכולוגי, לבין טיפול רפואי שבו הדגש הוא על היבט פיזיולוגי. במקרים קיצוניים שבהם התנהגות מינית פסולה מגיעה עד כדי מגע פיזי בלתי רצוי בין המטריד לבין הנפגעים, הטיפול הרפואי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום.

כמו כן, חשוב להתאים טיפול רפואי אחרי הטרדה מינית לנסיבות של האירוע וגם למאפיינים של הנפגעים עצמם, כך לדוגמא כדאי להביא בחשבון את הגיל של הנפגעים, את הרקע האישי שלהם ואת ההיסטוריה מול המטריד. אם מתייחסים לכל השיקולים הללו, מגדילים את הסיכוי לכך שמיד אחרי הטרדה מינית ניתן יהיה לשלב טיפול רפואי אפקטיבי לפתיחת דף חדש בחיים האישיים.

 

איך בוחרים איפה לעבור טיפול רפואי?

השאלה המתבקשת היא איך יודעים למי לפנות על מנת לעבור טיפול רפואי אחרי הטרדה מינית. מטבע הדברים, בחירת בעל מקצוע היא עניין רגיש שיש לה השלכות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אז כדי להגדיל את הסיכוי לקבל החלטה נכונה, מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו – גם אם להם אישית אין רקע ברפואה או בפסיכולוגיה.

הדוגמא הכי טובה לבעל מקצוע שאיתו אפשר להתייעץ לגבי טיפול רפואי אחרי התנהגות מינית פסולה היא כמובן הטרדה מינית עורך דין דורון ויינרייך. בגלל שמדובר על עורך דין שממילא מייצג רק נפגעים ונפגעות של הטרדות מיניות, הוא בקיא מקרוב בסוגיה ויש לו ניסיון מוכח. כאשר מתייעצים עם עורך דין כזה, מקבלים המלצות על טיפול רפואי אפקטיבי ומגדילים את הסיכוי להשלים את הטיפול גם במישור המשפטי ועד קבלת הפיצוי הנקוב בחוק ובפסיקה.

טיפול רפואי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא