נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את מדרגות המס בישראל

מחשבון

אנחנו מאמינים שאנחנו לא באמת מחדשים לכם עם מה שנספר לכם כעת, אבל חשוב שתדעו שכולנו משלמים מיסים. המיסים נמצאים בכל מקום, כאשר המקום העיקרי שבו אנחנו פוגשים אותם הוא תלוש המשכורת החודשי שלנו.

כל אחד ואחת מאיתנו משלמים מיסים עבור ההכנסה שלנו, כאשר ככל שהמשכורת נמוכה יותר כך נמוך בהתאם גם גובה המס, וההיפך – ככל שהמשכורת שלנו גבוהה יותר, כך עולה גובה המס שאותו נצטרך לשלם בהתאם. כדי לדעת בדיוק איך עובד העניין הזה, חשוב שתכירו את מדרגות המס בישראל, ואיך בדיוק עובד החישוב של כל הסיפור הזה.

 

מדרגות המס בישראל – נמוך יוביל לנמוך, גבוה יוביל לגבוה

אז כאמור, הנוסחה כאן היא פשוטה – משכורת גבוהה תביא למס גבוה, ומשכורת נמוכה תביא למס נמוך. עד כאן העניין הזה נשמע פשוט לכאורה, הלא כן? אז זהו, שלא ממש. המס שאותו אנחנו משלמים מתייחס לא באופן ספציפי לכל חודש בחודשו, אלא להכנסה השנתית שלנו. ומה זה אומר? שלא פעם מתקיימים פערים בעניין הזה.

אחוז המס יכול להתקבע על מדרגות מס מסוימות, אולם המשכורת של העובד עשויה להשתנות לטובה או לרעה, ובהתאם הוא ישלם פחות או יותר מס ממה שהוא אמור לשלם בפועל. הפערים האלו יכולים להוביל להחזרי מס בהמשך, אבל בכך ניגע בהמשך.

 

איך עובדות מדרגות המס בישראל?

אז אם נציץ על מדרגות המס בישראל בפועל, נגלה שאחוז המס המינימלי עומד על 10%. מדרגה זו מתייחסת להכנסה שנתית שמגיעה עד 75,480 ש"ח. חשוב לציין בנקודת הזמן הזו, שמדרגות המס בישראלי מתעדכנות מדי שנה, כך שמה שהיה רלוונטי לשנת 2020, למשל, לא בהכרח יהיה רלוונטי גם לשנת 2021. מהסיבה הזו בדיוק חשוב להישאר עם האצבע על הדופק, ולוודא שאתם לא משלמים יותר או פחות ממה שאתם אמורים לשלם.

אחרי מדרגת מס זו, נמצואת מדרגות מס נוספות:

  1. מדרגת מס 14% – למשכורות שנתיות שנעות בין 75,481 ש"ח ועד 108,361 ש"ח.
  2. מדרגת מס 20% – למשכורות שנתיות שנעות בין 108,361 ש"ח ל-173,880 ש"ח.
  3. מדרגת מס 31% – למשכורות שנתיות שנעות בין 173,881 ש"ח ל-241,680 ש"ח.
  4. מדרגת מס 35% – למשכורות שנתיות שנעות בין 241,681 ש"ח ל-502,920 ש"ח.
  5. מדרגת מס 47% – למשכורות שנתיות שנעות בין 502,921 ש"ח ל-647,640 ש"ח.

 

ומה באשר למדרגות המס בישראל שמתייחסות למשכורות גבוהות יותר?

קיימת גם מדרגה נוספת שעומדת על 50%, אולם היא איננה נחשבת בתוך מדרגת מס קבועה. מדרגה זו מתייחסת לאנשים שמשכורתם השנתית עומדת על יותר מ-647,640 ש"ח, והם מחוייבים יהיו לשלם עוד 3% על מדרגת המס האחרונה המפורטת כאן למעלה. חשוב לבדוק שמדרגת המס שאתם משלמים אכן הולמת את סכומי המשכורות שלכם. בהצלחה!

הקלדה במחשבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא