נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הנקודות החשובות שכל משקיע מתחיל צריך לדעת

ביטוח פנסיוני ראשית

אנשים רבים חוששים להיכנס לשוק ההון. כך יוצא שלמרות שבכוונתם וברצונם להשקיע ולו מעט כסף בשוק ההון, הם דוחים פעם אחר פעם את ההשקעה למועד אחר, ולא מודעים לכך שפספסו הזדמנויות השקעה טובות. במאמר הבא נפרוס בפניכם מספר נקודות חשובות שכל משקיע מתחיל וכל מי שחושב על השקעה חייב לדעת.

 

פזרו סיכונים

המשקיע המתחיל, כמו כל תחום בחיים, זקוק לביטחון ויציבות. משום כך ההמלצה עבורו היא לפזר את הסיכונים, ולקנות ניירות ערך של חברות שונות ומסוגים שונים. מטרת פיזור הסיכונים היא להבטיח צמצום של נזקים פוטנציאליים, כך שגם אם תפסידו במקום אחד, ייתכן ותרוויחו מנכס פיננסי אחר.

אם אתם רוצים להוריד מעצמכם את האחריות על חלוקת הסיכונים, בתי השקעות שונים יכולים לסייע לכם בכך, ולנהל עבורם תיק השקעות עם רמת סיכון מותאמת באופן אישי. חברות אלו יפזרו את סכום ההשקעה בין סוגים שונים של ניירות ערך ועל פני חברות רבות, על בסיס ידע בשוק ההון וניסיון עבר.

 

השקעות בסכומים קטנים

כפי שפתחנו, מחסומים שונים עומדים בפני המשקיע המתחיל, כאשר אחד מהם הוא המחשבה שניתן להיכנס לשוק ההון רק עם סכומי כסף גדולים; לפחות כמה מאות אלפי שקלים. למחשבה זו יש בסיס זו, שכן רוב ההשקעות בעבר היו מוגבלות לסכומים בסדר גודל כזה, ועד היום ישנם אפיקי השקעה שלא מתאפשרים בסכומים נמוכים יותר.

אולם, כיום ניתן למצוא בתי השקעה לרוב המאפשרים השקעות גם בסכומים נמוכים הרבה יותר; כך שהחל מ- 20 אלף ₪ תוכלו למצוא השקעה רווחית ומעניינת. הרחבה על תחום זה תוכלו למצוא בפורטל הפיננסי – שקוף.

 

הריביות בארץ אפסיות

אחד מתפקידיו המשמעותיים של בנק ישראל הוא לקבוע את גובה הריבית. משמעות הקביעה הזו חולשת עת תחומים רבים שהעיקריים שבהם: עולם ההשקעות דרך בנקים, וכן תוכניות חסכון שונות.

כיום במדינת ישראל, הריבית נמוכה כל כך עד שכלכלנים מתארים אותה כריבית "אפסית". יש מדינות בעולם המערבי שהריבית הייתה כל כך נמוכה עד שהיא הגיעה לרמה שלילית. המשמעות של ריבית שלילית היא, שעדיף לאזרח שהכסף יהיה אצלו בכיס מאשר שישב בבנק.

 

ביטוח פנסיוני

הביטוח הפנסיוני הוא אחד מסוגי ההשקעה שזוכים לעידוד רב ביותר. ביטוח זה הוא למעשה תכנית חיסכון כלשהיא, אותה אפשר להוציא רק במידה ויצאתם משוק העבודה, כגון: יציאה לגמלאות, השבתת כושר עבודה או פטירה.

בכל אחת מאפשרויות ההשקעה שמציע הביטוח הפנסיוני, מושקע הכסף בשוק ההון בכל רמה שהיא. מה שמוביל לכך שהכסף צובר תשואה יפה למשך שנים, ולמעשה מבטיח שהכסף שחסכתם לא יגיע לכדי שחיקה עם הזמן בעטיין של אינפלציות וריביות אפסיות במשק.

 

סיכום

אם אתם חושבים כבר זמן רב להיכנס לשוק ההון – אל תפספסו זאת. מומלץ מאוד להתחיל מדברים קטנים – קריאת ספרים או חומרים באינטרנט אודות מושגים בסיסיים בשוק ההון, או התייעצות עם חברים או קרובי משפחה. ידע הוא כח והוא מפתח חשוב בהגדלת החסכונות שלכם.

 

ביטוח פנסיוני

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים פיננסיים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא