נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לייצר את הסיכום המושלם ללימודים?

איך לייצר את הסיכום המושלם ללימודים?

אין ספק כי הדרך שלנו להצלחה בחיים עוברת דרך מסלול הלימודים, המתחיל בבית הספר, עובר דרך שערי האקדמיה וממשיך הרחק הלאה. המשותף לכל מסלולי הלימוד השונים הוא הצורך לעבד ולקלוט חומר רב, לעיתים אף בזמן די קצר ובשילוב של מספר קורסים. כדי להתמודד בצורה יעילה עם מצב זה, כדאי שיהיה לכם סיכום מושלם.

 

ידע שווה כוח

כולנו מחפשים את הדרך להצליח בחיים ולמצוא את הדרך הטובה ביותר למימוש הפוטנציאל שלנו ותחומי העניין שלנו במהלך העבודה שתלווה אותנו עד הפנסיה. אין ספק כי הדרך להצלחה עוברת דרך ניסיון חיים עשיר וידע רב, אשר נרכש בין היתר במוסדות הלימוד האקדמאיים השונים.

כך, רבים מאיתנו פונים אחרי 12 שנות הלימוד להתמקצע וללמוד תארים שונים המעניינים אותנו, במטרה לרכוש ידע ולהפוך אותו לכלי עזר חשוב בדרך להצלחה ומימוש הפוטנציאל שלנו, עד שתואר ראשון הפך למעשה בשנים האחרונות למקבילה לבגרות מלאה ודרישה בסיסית של מקומות עבודה שונים מהמועמדים הרלוונטיים.

 

כלים חיוניים להצלחה בלימודים

לימודים אקדמאיים מתאפיינים בהעברת חומר רב, בזמן די קצר, כאשר לעיתים הסטודנטים נדרשים ללמידה עצמית וקריאת חומרים ומאמרים אקדמאיים בזמנם הפנוי. מצב זה עלול ליצור עומס, הן במובן הפיזי והן במובן הנפשי ולהוות עבורנו מכשול בדרך להצלחה בלימודים.

אחד האלמנטים החשובים שיעזרו לנו להתמודד היטב עם עומס החומר והיכולת לחזור עליו באופן ברור, מהיר ויעיל, לקראת תקופת הבחינות, הוא באמצעות סיכום מאמרים. כסטודנטים, כולנו אוהבים ומחפשים סיכומי מאמרים שונים מסטודנטים מצטיינים ומשנים קודמות, אך לא אחת, אנחנו נתקלים בסיכומים לא ברורים ושאינם מתמקדים בנקודות החשובות באמת.

 

כיצד ניתן לייצר את הסיכום המושלם?

כאשר אנחנו חושבים על סיכום מאמר, מיד עולה בראשנו המרקר הצהוב וסימון השורות העיקריות הנראות לנו כחשובות. אך פעמים רבות, אנחנו מוצאים את עצמנו, או את הסיכום הניצב מולנו, כמלא בשורות צהובות, עד שנראה כאילו כל המאמר, או שיעורי הקורס נצבעו בצבע צהוב מודגש.

לכן, כדי לייצר את המאמר המושלם ולא להתפזר, מומלץ להתייחס לנקודות הבאות:

 

קראו את הטקסט

סיכום נועד לעזור לכם להיזכר במה שכבר קראתם ולעבור עליו ברפרוף. באם לא קראתם את כלל הטקסט הנדרש, סביר להניח שהבנתכם וקליטת החומר לא תהיה מלאה.

 

סימון היגדים ראשיים

לאחר שקראתם את המאמר, נסו להבין את הנקודה העיקרית שהוא מנסה להעביר, באמצעות התבוננות בכותרות, כותרות משנה, חלוקה לפסקאות ופסקאות הסיום.

 

היקף

סיכום צריך להיות תמציתי ותכליתי. סיכום טוב ייחשב ככזה המגיע עד לשליש מהיקף הטקסט המקורי.

 

תרשימים

לעיתים, ניתן לסכם טקסט בעזרת תרשימים וטבלאות, כל עוד הם משקפים באופן נכון את הקשר בין חלקיו.

 

קריאה חוזרת

לאחר שערכתם את הסיכום שלכם, קראו אותו שוב, מומלץ שלא בטווח זמן מצומצם מרגע הבחינה ונסו לראות האם הסיכום מעורר את זיכרונכם בצורה מיטבית. תוכלו להעביר את הסיכום לחבר נוסף שיחווה את דעתו וכך תקבלו חוות דעת נוספת.

איך לייצר את הסיכום המושלם ללימודים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא