נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 הספרים שילמדו את בני הנוער שלכם ערכים

ספרי למידה

בעבר, בני נוער שרצו להשיג מידע בנושא מסוים, היו ניגשים לספרייה הסמוכה לביתם ומוצאים בה את מבוקשם. היום, בעידן המהפכה הדיגיטלית, הספרים נזנחו לטובת חיפוש מהיר בגוגל ולטובת הרשתות החברתיות. לצד יתרונות רבים שהאינטרנט טומן בחובו, הוא לא יכול להוות תחליף אמיתי לקריאה של ספר. קריאת ספר שלם מאפשרת העמקה שרפרוף מהיר ברשת לא יכול להציע. ריכזנו עבורכם 3 ספרים שילמדו את בני הנוער שלכם ערכים, הישארו איתנו.

 

למה גוגל לא יכול להחליף ספרים?

לפני שנעמיק בנושא ספרים מומלצים לבני נוער, חשוב להבין את היתרונות היסודיים המגולמים בקריאת ספרים ומדוע גוגל לא מהווה תחליף לכך. לא ניתן לבטל את עולם התוכן שהרשת מציעה, אנחנו חיים בעידן בו כל מידע בו אנחנו חפצים רחוק מאיתנו מרחק של לחיצת כפתור. יחד עם זאת, כדי להצליח להפנים מידע באופן אמיתי, נדרשת העמקה שקשה מאוד לקבל דרך קריאה ברשת. בין אם מדובר בספר קומדיה, ספר מנהיגות, ספר מתח, ספר עיוני או כל ספר אחר, הוא יעניק לבני הנוער מידע בעומק שגוגל יתקשה להגיע אליו.

 

למה חשוב ללמוד ערכים באמצעות ספרים?

כאמור, קריאת ספרים מאפשרת מידת העמקה שהרשת לא מצליחה לייצר. כמו כן, לצד תוכן מועיל שיש ברשת, היא מלאה גם בתכנים שליליים. לצערנו, קיטוב ושנאה מהווים משיכה רבה מצד הגולשים, בהתאם תוכן כזה משווק באופן רחב משיקולים כלכליים של הרשתות החברתיות. בהתאם, לעיתים גם תוכן שמוצג כערכי מבחוץ עלול להתגלות כלא ערכי כלל לאחר העמקה קלה בו. ספרי ערכים אמיתיים יבטיחו כי בני הנוער שלכם יחשפו באופן מעמיק ומפרה לתוכן ערכי וראוי.

 

3 הספרים שילמדו את בני הנוער שלכם ערכים

לאחר שעמדנו על ההבדל החשוב בין מידע שמגיע מהרשת לבין מידע שמגיע באמצעות קריאת ספרים, הגיע הזמן לעסוק בעיקר. לפני כן חשוב להבהיר, כמו כל דבר בחיים גם כשזה מגיע לספרים אין דבר כזה טוב מוחלט. כלומר, גם ספרים מומלצים לא בהכרח יתאימו לכל בני הנוער ואין זה מחייב כי כל מי שיעיין בהם יצא מכך נשכר. ובכל זאת, ריכזנו עבורכם את השלושה המומלצים ביותר:

 

  1. סולם הערכים

סולם הערכים הוא ספרו הנפלא של דיוויד מנשה. הספר מגולל סיפור מעורר השראה שעוסק באהבה, למידה ובעיקר בשאלות על משמעות החיים.

 

  1. האלכימאי

האלכימאי הוא אחד מהספרים המוצלחים ביותר שנכתבו אי פעם. כותב הספר, פאולו קואלו, שוטח בפניי קוראיו סיפור נהדר שמלמד על הקשבה לקול הפנימי, חיפוש אחר משמעות ודבקות באהבה.

 

  1. בדולינה

בדולינה הוא ספר פנטזיה שנכתב על ידי גבי ניצן. הספר מקדם ערכים של אינדיבידואליזם, מימוש עצמי, שחרור ממוסכמות וחתירה לטוב הטהור.

מה עוד נותר לומר מלבד קריאה נעימה… וערכית!

ספר פתוח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא