נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך שלב אחר שלב: כיצד להגיש תביעה ייצוגית

תביעה ייצוגית

 קיימים מקרים רבים בהם אנשים וקבוצות ירצו להגיש תביעה ייצוגית בכדי להגיע לפיצוי ראוי על נזק שנגרם. מדובר בהליך משפטי חשוב אך מורכב, ולו יש מספר שלבים שונים. במאמר זה נדריך אתכם בכל אחד מהשלבים האלה כדי שתדעו לקראת מה אתם הולכים.

 

שלב 1: איסוף ראיות

השלב הראשון של איך מגישים תביעה ייצוגית הוא לנסות לאסוף כמה שיותר הוכחות וראיות לכך שהטענות שלכם ושל שאר האנשים שנפגעו מחברה או גוף כזה אחר הן נכונות. בסופו של יום, עורך הדין שמייצג אתכם יצטרך להציג תיק חזק בבית המשפט כדי שלא ניתן יהיה להטיל ספק בתביעה. בשלב זה כל הנוגעים בדבר צריכים לחפש כל מה שיש ברשותם שיכול להיות לעזר. זה יכול להיות מסמכים, צילומים, חפצים ועוד. כל דבר יכול לעזור!

 

שלב 2: פנייה אל עורך דין מומחה

את תהליך התביעה הייצוגית אי אפשר לעשות לבד. חשוב מאוד להיצמד לעורך דין שמתמחה בתביעות ייצוגיות שיוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך. הוא יהיה זה שאחראי לייצג אתכם מול הגופים השונים, למלא את כל המסמכים הנדרשים בהגשת התביעה, לעקוב אחר התהליכים הבירוקרטיים וכדומה. לכן חשוב לפנות אל עורך דין עם ניסיון ומוניטין חיובי שיתחיל איתכם במסע זה.

 

שלב 3: בחינת הקריטריונים

ברגע שחברתם לעורך דין, הוא יוכל לבדוק את עילת התביעה והאם היא עומדת בקריטריונים של תביעה ייצוגית. כדי שהתיק שלכם יתקבל בבית המשפט חשוב להוכיח מראש שהייתה הפרה של חוקים ותקנות ספציפיים ושניתן לאמת זאת. בנוסף, צריך שתהיה קבוצה מספיק גדולה של אנשים כדי שניתן יהיה להגיש תביעה ייצוגית ולא לפרק את זה לתיקים נפרדים.

 

שלב 4: הגשת בקשה לאישור בית המשפט

כדי לפתוח את התיק, התובעים צריכים להגיש לבית המשפט כתב תביעה שיפרט בתוכו את התיק, סיבת התביעה וכדומה, וזאת כדי שבית המשפט יאשר שניתן להעביר את התיק בתור תובענה ייצוגית, ושמי שייצג את כל הקבוצה- הוא הנציג התובע. בשלב זה תשולם גם אגרה לבית המשפט.

 

שלב 5: בניית התיק

לאחר הגשת תיק התביעה הראשוני, צריך לבנות ולחזק אותו היטב לקראת הדיון בבית המשפט. זה יכול לכלול חקירה של עדים, ייעוץ עם אנשי מקצוע וכל דבר נוסף.

 

שלב 6: דיון בבית המשפט

לשלב זה חיכיתם- זה השלב שבו התיק יובא לבית המשפט, ואיתו כל ההוכחות, הראיות והמסמכים שאספתם. בדיון גם הצד התובע וגם הצד הנתבע יציגו את טענותיהם ועמדותיהם, כאשר לבסוף השופט יחליט על פסק הדין והתוצאות.

 

לסיכום

הגשת תביעה ייצוגית היא הליך משפטי שכולל מספר שלבים, שחשוב לעקוב אחריהם בכדי להשיג את התוצאות המקסימליות. עורך דין שמתמחה בתביעות ייצוגיות יוכל לעזור לכל הקבוצה להתנהל היטב ולהגיע מנצחים אל סוף המרוץ.

תביעה ייצוגית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא