נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד ניתן ללמוד שפות חדשות בגיל השלישי?

ללמוד שפות חדשות

לימוד של שפה, ולא משנה מה הגיל שלכם הוא אתגר לא פשוט. בעוד שלשפת האם שלנו אנחנו רגילים מאז ומעולם, הבנה של שפה חדשה היא משהו שיכול לקחת לא מעט זמן. בעוד שלרוב לימודי שפה נערכים בגיל צעיר, בשנים האחרונות יותר ויותר מבוגרים מבינים את הפוטנציאל הרב שטמון בלימוד שפה בגיל השלישי. אנחנו כאן כדי לספר לכם איך בדיוק עושים את זה. 

 

לימוד שפה למבוגרים

לא מעט אנשים מבוגרים מגלים בגיל מאוחר את האהבה שלהם ללמידה. בין אם מדובר על אנשים שלא היה להם ללמוד כאשר הם היו צעירים יותר, או אפילו אם הם רוצים להעשיר את הידע הקיים שלהם, מדובר על צעד שתורם להם רבות. לימוד שפה הוא אופציה אחת, ואותה אפשר ליישם בזכות חוגים ללימודי שפה למבוגרים. חשוב להבין שהחוגים הללו הם הדרך המתאימה ביותר למבוגרים.

לימודי שפה בדרך כלל נעשים בגיל צעיר מתוך הבנה שככל שהמוח יותר צעיר כך קל לו יותר להבין מבנה של שפה. מחקרים מצביעים על כך שבמוח יש באופן טבעי יכולת לקלוט את מבנה השפה, וזו גם הסיבה שילדים קטנים מסוגלים לדבר באופן שוטף בגיל יחסית צעיר. עם זאת, גם מבוגרים שרוצים ללמוד שפה לא צריכים להירתע מכך אם הם רק ידעו איך לגשת לזה.

שיעורי שפות למבוגרים

למידה מותאמת

כל הליך למידה, ובמיוחד אם מדברים על למידת שפה מלווה בתרגול רב של הלומד עצמו. השיעורים מיועדים להיכרות עם החומר, אולם הזמן שבו הוא באמת נקלט הוא רק כאשר התלמיד מתרגל את החומר בכוחות עצמו.

בחוגים ללימוד שפה שמיועדים למבוגרים נעשית התאמה של חומרי התרגול גם למי שלא מחזיקים בידע טכנולוגי עשיר, מתוך מגמה לאפשר להם לתרגל את החומר בצורה איכותית. החוגים גם מתקיימים לרמות ידע שונות, כך שאם אתם מחזיקים בידע בסיסי בשפה מסוימת, תוכלו להעשיר אותו בעזרת קורס מתקדם באותה השפה, יחד עם אנשים שנמצאים ברמה דומה יחסית לזו שלכם.

 

אלו שפות אפשר ללמוד

השפות שאותן ללמוד בחוגי שפה למבוגרים כוללות אנגלית, צרפתית, ערבית, ספרדית ויידיש. חלק מהחוגים מיועדים למי שדוברים אנגלית, רוסית או עברית, כך שגם אם שפת האם שלכם אינה עברית עדיין תוכלו למצוא חוג מתאים. הבדל נוסך בין החוגים הוא ברמת המטרה שלהם, כאשר חלקם מיועדים ללימוד של השפה המדוברת, מתוך מטרה להקנות ידע מעשי.

 

לסיכום

בקרב אוכלוסייה מבוגרת, השמירה על גירוי מוחי היא דבר חשוב. מלבד עובדה שחוגים ללימוד שפה מסייעים במילוי הזמן של אנשים מבוגרים, ונותנים להם בילוי שמעשיר אותם מבחינה אינטלקטואלית, יש בכך גם תרומה לא מבוטלת לשמירה על צלילות מוחית. כאשר אתם בוחרים חוג ללימוד בשפה בגיל השלישי עליכם לוודא שהחוג מועבר במתכונת שתעזור גם לאנשים מבוגרים להבין את התכנים.

ללמוד שפות חדשות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא