נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אני רוצה לגדל פירות בגינה שלי – איפה אני לומד לעשות זאת?

תפוזים

על מנת לגדל עצי פרי וגינת ירק באופן עצמאי וללא סיוע של גנן מקצועי יש ללמוד את הטכניקות השונות ולקבל הדרכה.

היכן לומדים את זה? על כך במאמר הבא.

 

קורסים לגינון מקצועי

ישנם מספר מקומות בארץ המכשירים אנשים שאוהבים גננות כגננים מקצועיים ובסיומם מקבלים תעודה של משרד העבודה. בין אם אתם רוצים להתמקצע ולקבל ידע ובין אם לעבוד בתחום, ניתן להשתלב באחד מהקורסים וללמוד את הנושא מקרוב. מדובר על הכשרה של ניהול, תכנון גינות ותחזוקה שוטפת בתחומי הגינון השונים כולל תחום גידולי הפירות. בקורס לומדים על תחזוקת עצים וצמחים בסוגי קרקע שונים, אקולוגיה, אקלים, הכרת צמחים שונים, בוטניקה, תכנון ועיצוב גינות, טיפול ותחזוקת מדשאות, תכנון מערכת השקיה והפעלתה, ניהול גני נוי, נטיעת עצי פרי ונוי, גיזום, הדברה, כלי עבודה, בטיחות ועוד.

 

קורס גינון דיגיטלי

אפשרות נוספת ללמידה על גידולי פירות וירקות היא לעשות קורס דיגיטלי מהבית באמצעות המחשב. מדובר על קורס הדרכה זול יחסית המלמד בשיטה "עשה זאת בעצמך" כיצד לתפעל ולתחזק את הגינה הביתית. לאורך 5 מפגשים אינטרנטיים ניתן לדעת כיצד לגדל צמחים, פירות וירקות בגינה או במרפסת של הבית. הסדנה כוללת חוברת הדרכה, הרצאות ויישומים פרקטיים שיסייעו לכם לחסוך הרבה כסף על תחזוקת הגינה.

 

סדנאות גינון שונות

ניתן להירשם לסדנאות קצרות באינטרנט או סדנאות הכוללות מפגש אחד ברחבי הארץ המלמדות כל מה שצריך על ההתעסקות עם גינה ועל גידול פירות בפרט. הסדנאות מתאימות לאנשים שרוצים להעמיק את הידע שלהם, לחסוך בעלויות של תחזוקה, לקבל ביטחון שמה שהם עושים הוא נכון מבלי להיות תלויים בשירותיו של גנן מקצועי, לגדל לבד את הפירות והירקות, לאכול אותם ישר מהגינה ולקבל כלים פרקטיים להצלחה.

 

מידע אינטרנטי וספרות

ישנם אנשים שבוחרים ללמוד בצורה חובבנית כיצד לגדל עצי פרי ומעדיפים לקבל מידע פרקטי והדרכה רק לצרכים מסוימים. כיום בעידן הטכנולוגי ניתן לשוטט באינטרנט ולמצוא המון חומר הדרכה ועצות בפורומים ובקבוצות חברתיות. כך ניתן להשוות עם אחרים את התוצאות ולקבל מידע רלוונטי ומדויק אך לא בהכרח מקצועי. לפיכך, חשוב גם להיעזר בספרות מקצועית, ספרי הדרכה, מאמרים וכד' במידה ורוצים להעמיק וללמוד על גידול פירות בגינה. למי שאין סבלנות לכך תמיד יוכל להסתפק בקניית פירות טריים בשוק או באמצעות משלוחים. בין אם מדובר על מגשי פירות בפתח תקווה ובאזורים אחרים ובין אם על פירות קנויים, ניתן לאכול פירות גם מבלי לגדל אותם באופן עצמאי. לסיכום, קיימות הרבה אופציות שיכולות לסייע לכם ללמוד כיצד לגדל בגינה שלכם פירות, ירקות וצמחים נוספים, לשפר את התוצאות שלכם, לחסוך בהוצאות על תשתיות, לדעת מה לגדל ומתי בהתאם לאקלים שיש באזורכם ועוד.

 

עץ תפוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא