נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

להתגייס לתפקיד נחשק – 3 דרכים להתכונן למבחן פסיכוטכני

תרגיל

קיבלתם כבר זימון לצו ראשון? מתרגשים ולא יודעים איך להיערך ליום הזה? אז הגיע הזמן המיוחל, אתם בי 16-17 והצו ראשון מחכה לכם בדואר, אתם צריכים להתכונן ולהגיע מוכנים לפני הבידוק כדי להשיג את תפקיד החלומות שלכם, כי מי מאיתנו לא חלם על תפקיד נחשק בצה"ל? אז לפני שהפרפרים בבטן משתלטים עליכם ואתם קצת מאבדים את זה, ליקטנו עבורכם 3 דרכים להתכונן למבחן, שיעזרו לכם גם להוריד לחץ וגם להגיע הכי חדים שיש.

 

התארגנות מוקדמת

בכדי שנקום ליום המיון רגועים ורעננים, חשוב לבצע את כל פרוצדורת ההתארגנות כמה ימים לפני הצו. בראש ובראשונה נדאג לאיסוף של כל החומרים הרלוונטיים כמו: שאלון רפואי, תעודות מזהות, טופס הזימון למבחנים, דרכון בתוקף, בדיקות ראייה ובדיקות רפואיות..

חשוב לארגן את החומר כמה ימים מראש כדי להגיע למבחנים מוקדם על הבוקר ולא להעסיק את המחשבות בדברים לא רלוונטיים. לאחר מכן נבצע הכנה למבחן פסיכוטכני, אז איך עושים את זה?

 

הכנה למבחן

בכדי שנוכל להגיע רגועים ונינוחים למבחנים, חשוב לעשות לפני יום הזימון הכנה למבחנים הפסיכוטכניים הכוללים סימולציות שונות על מבחנים, בעזרת הסימולציות תוכלו לקבל טיפים ונקודות לשיפור ושימור לקראת המבחן האמיתי.

מומלץ לבצע את הסימולציות על זמן מוקצב ובכך לדמות את זה ממש לבחינה הפסיכוטכנית האמיתית, תרגול המבחנים והאימון המוקדם הזה יגרום לכם להכיר את אופי השאלות ודרכי הפתרון, וכך תגיעו פחות לחוצים ברגע האמת ותוכלו להפיק את המיטב שלכם.

חשוב לבצע את המבחנים ולהיערך מראש בהתאם לתפקיד שמעניין אתכם וכך גם להגיע הרבה יותר מוכנים וחדים. ישנם המון מכונים פרטיים המספקים שירות חיצוני שמכין אתכם ומספק עבורכם את המבחנים הרלוונטיים לצורך תרגול עצמי.

 

מבחני אישיות

מעבר לחומר הלימודי ולטכניקות הזמן שנצטרך לתרגל לפני המבחנים הפסיכוטכניים, יש גם אלמנט של מבחני אישיות. המבחנים האלו נועדו לשפר ולבחון את הדינמיקה הקבוצתית שלכם ואתכם בתור בני אדם, איך תוכלו להתמודד עם מצבים מסוימים, לתפעל אירועים למיניהם, לעבוד בשיתוף פעולה.

בכדי להגיע מוכנים למבחני האישיות מומלץ להתייעץ עם מלשבים או חיילים שכבר עברו תהליך דומה ובהתאם לכך להתכונן, בנוסף, יש אופציה להפגש עם מאבחנת לפני הצו הראשון בכדי שהיא תוכל לדייק עבורנו את מבחן האישיות ולדאוג שנגיע מוכנים לכל תרחיש.

 

סיכום

בכדי להגיע לתוצאות איכותיות, דפ"ר וקב"א גבוהים, ולצלוח את מבחני הצו הראשון והמבחנים הפסיכוטכניים, צריך להגיע מוכנים. כמו כל דבר בחיים, אם נשקיע – נצליח. ובשביל ההצלחה שלנו, חשוב שנתרגל כמה שיותר, לחזור על מבחנים, להציג מוטיבציה גבוהה, להיעזר באנשי מקצוע, להיות עקשנים ולא לוותר על התפקיד הנחשק! במקרים כאלו הכי מומלץ להעזר באנשי מקצוע ובחברה חיצונית שתתן את המעטפת ותוביל אתכם למטרה, בהצלחה.

תלמידה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא