נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לימודי סיעוד לאור הזדקנות האוכלוסייה

לימודי סיעוד

ההתקדמות של המאה העשרים בהגנה וקידום בריאות בקרב מבוגרים סיפקה הזדמנויות רבות להתגבר על האתגרים של חברה מזדקנת. על כן, בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בביקוש  לעובדי סיעוד. אשר מיומנים בקידום מניעה, שיפור בריאותם ורווחתם של מבוגרים וצמצום התנהגויות התורמות למוות מוקדם ולנכות.

שינויים משמעותיים וצרכים מתעוררים במערכת הבריאות ובסביבת הפרקטיקה ישפיעו עמוקות על הקריירה העתידית במקצוע הסיעוד. מהממשל החדש ועד למחסור המתמשך בעובדי שירותי בריאות, לגורמים רבים יש פוטנציאל לעצב עבודות סיעוד ודרישות השכלה, לאור הזדקנות האוכלוסייה בישראל.

 

עתיד תחום הסיעוד

עד 2030, מבוגרים יהוו בערך 20% מאוכלוסיית ישראל. אוכלוסייה שסובלת באופן עקבי ממצבים בריאותיים כרוניים, ולכן מהווים תמריץ כלכלי חזק לפעולה. במהלך המאה הקודמת, חל שינוי משמעותי בסיבות המוות המובילות בכל קבוצות הגיל, כולל מבוגרים, ממחלות זיהומיות ומחלות חריפות למחלות כרוניות ומחלות ניווניות.

יותר מרבע מכלל הישראלים ושניים מכל שלושה ישראלים מבוגרים סובלים ממחלות כרוניות מרובות, והטיפול באוכלוסייה זו מהווה אחוז גבוה מתקציב הבריאות של המדינה. על כן בשנים האחרונות תוקצבו באמצעות ממשלות ישראל, תוכניות חדשות להכשרה של עובדי סיעוד. במטרה לספק מענה לביקוש ההולך וגדל של קבוצת אוכלוסייה שהולכת וגדלה בכל יום. לימודי סיעוד

לימודי סיעוד

אחות גריאטרית ועובדי סיעוד, מטפלים בחולים המזדקנים או הסובלים ממצבים המשפיעים בדרך כלל על חולים מזדקנים. כאשר חוקרים מגלים תגליות המאפשרות לרופאים להאריך את תוחלת החיים הממוצעת, אוכלוסיית החולים הגריאטריים ממשיכה לגדול, ומגדילה את הביקוש לאחיות ולעובדי סיעוד נוספים.

אם אתם שוקלים להיכנס לתחום הסיעוד הגריאטרי, ללמוד מה עובדי שירותי הבריאות האלה עושים וכמה הם מרוויחים, יכול לעזור לכם להחליט אם מסלול הקריירה הזה תואם את הכישורים והמטרות שלכם.

 

טיפול בחולים מקרב האוכלוסייה המזדקנת

מאחר שמטופלים מבוגרים עשויים להתקשות בטיפול בעצמם, עובדי סיעוד גריאטריים עוזרים להם לעתים קרובות בהיגיינה ובאכילה. להלן כמה תחומי אחריות שהם עשויים לקחת על עצמם בתפקיד זה:
– סיוע למטופלים בעלי צרכים בסיסיים לרבות רחצה, הלבשה ואכילה
– עידוד מטופלים לעשות כמה שיותר עבור עצמם כדי לעזור להם להרגיש עצמאיים
– ארגון ומתן תרופות בהתאם לתכנית הטיפול
– סיוע למטופלים בפעילות גופנית ומתן טיפולים כגון עיסויי גפיים
– תכנון, יצירה וניהול של תכניות בריאות וטיפול בחולים

 

מצבים שכיחים עימם מתמודדים עובדי סיעוד

עובדי סיעוד מתמקדים בחולים הסובלים ממחלות הקשורות לגיל ובדאגות בריאותיות, הכוללים:
– מחלת אלצהיימר/דמנציה
– דלקת פרקים
– סרטן
– כאב כרוני
– דיכאון ובידוד
– נפילות
– פגיעה בניידות
– בריחת שתן
– חוסר ניידות
– סבילות לתרופות
– מחסור תזונתי
– אוסטאופורוזיס
– שבץ

 

לסיכום

אם גם אתם מעוניינים להיכנס לעולם המסקרן והמתגמל של תחום הרפואה הסיעודית, ישנו אתר שיכול לספק לכם את כל התשובות לשאלות שלכם. לצד מענה וליווי בדרך החדשה שלכם, קו למעסיק כאן עבורכם.

לימודי סיעוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא