נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלטת ללמוד עריכת דין? המאמר הזה בול בשבילך!

תלמידה

תחום המשפטים נחשב לאחד הוותיקים ועם זאת הנוצצים ביותר.

הוא נקשר להשכלה גבוהה, שכר מרופד וערכים כמו צדק ואמת.

אם בחרתם ללמוד עריכת דין, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו על המקצוע:

מידי שנה "נולדים" בישראל כ-3,000 עורכי דין חדשים. הם הגיעו משלל המכללות והאוניברסיטאות למשפטים ועברו בהצלחה את בחינות הכניסה של הלשכה. עורכי הדין הטריים יבחרו משרד לעבוד בו בהתאם לתחום הדינים שבחרו, ישתלבו בחברות וארגונים שונים שזקוקים לשירותיהם במשק, או יפתחו משרד עצמאי אם סיימו את ההתמחות.

 

מה כוללים לימודי משפטים?

לימודי משפטים נחשבים למעניינים, מסקרנים ומאתגרים מאוד. מדובר בחומר עיוני רב שיש לעבד במהירות משיעור לשיעור ולעמוד בעבודות הגשה רבות לאורך הסמסטר. לפניכם התחומים המשפטיים הנלמדים במהלך התואר:

דיני מסחר – חוזים, תאגידים, שותפויות, כינוס נכסים, מיזוגים ועוד.

פלילים – צווארון לבן, עבירות חמורות (עבירות מין, אלימות, שחיתות, רצח, גניבה כד'), תעבורה ועוד.

אזרחי – דיני משפחה, נזיקין, מקרקעין, קניין רוחני, צוואות וירושות, הסכמים ועוד.

משפט בינלאומי – תחום הנחלק לפומבי וכולל תחומי שיפוט מדיניים ופרטי הכולל אנשים וגופים ממדינות אחרות.

קיימים נושאי לימוד נוספים כמו: גישור ובוררות, זכויות אדם, מימון, טרור וביטחון וכד'. בנוסף, תוכלו למצוא היום תארים משולבים בתחומי לימוד נוספים כמו משפט וכלכלה או מנהל עסקים ומשפט.

 

גובה השכר במקצוע עריכת דין

על פי בדיקה מהשנים האחרונות, עורכי דין מרוויחים בין 10-11 אלף שקלים לחודש, כאשר קיים הבדל גיאוגרפי ברמת השכר: אזור המרכז משתכר יותר בכ-1,500 ₪ לעומת אזור הדרום שמשתכר בגובה הנמוך ביותר, סביב 9,300 ₪. בנוסף, עדיין קיים הבדל ברמת השכר בין גברים ונשים, כך שלמרבה הצער קיים פער השתכרותי מגדרי של כ-15%.

ככל שתצברו וותק בעבודתכם, תוכלו להגיע למשכורות גבוהות יותר. מבדיקות שבוצעו בין השנים 2015-2020 עולה כי עורכי דין בעלי וותק של 8-9 שנים יגיעו למשכורת של 15,500 ₪ ויותר.

 

האם השוק עדיין "מוצף"?

למרות שעריכת דין נחשב למקצוע יוקרתי, הוא עדיין סובל מהצפה. על פי הערכות במשק ישנו עורך דין אחד על כל 5-6 אזרחים, מה שהופך את תחום עורכי הדין לתחרותי וקשה מאי פעם. ויחד עם זאת, צריך לזכור שככל שתחומי החיים מתפתחים ומתווספים אליהם עוד ועוד תרחישים אפשריים, כך עולה הצורך בעורכי דין טובים ומוכשרים שיספקו שירותים משפטיים איכותיים.

 

למרות האתגרים, אל תהססו

אם אתם חולמים להפוך לעורכי דין, אין שום טעם לתת לאתגרים השונים להשפיע על החלטתכם. הסיפוק מהעשייה והיכולת להשפיע על מצבים ומעשים לטובה תביא אתכם בדיוק לנקודה שבה רציתם להימצא. ככל שתעמיקו בידע המקצועי, תצברו ניסיון ומוניטין, כך תחושו סיפוק גדול יותר מעבודתכם ותתוגמלו בהתאם. תוכלו להתרשם מפועלה של עו"ד מנוסה וותיקה בעלת מוניטין בקישור הבא: https://www.helenasimhi.co.il

 

ספרים ופטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא