נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל אחד יכול ללמוד! למידה עם אנשים עם צרכים מיוחדים

מקלידה על הלפטופ

לימוד ילדים הוא אתגר עבור רוב ההורים. זה יכול להיות קשה עוד יותר עבור הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, שמנווטים בלימוד מרחוק ללא התמיכה שילדם מקבל בדרך כלל במסגרת בית ספר. המאמר הבא יפרט כמה אסטרטגיות בהן מומלץ להיעזר בעת הלמידה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

באילו אסטרטגיות יכולים הורים להשתמש כדי לעזור לילדים עם צרכים מיוחדים ללמוד בבית?

קבעו ציפיות מציאותיות

מכיוון שזה חדש להורים רבים, כולם מבינים זאת יחד. מכיוון שלילדכם יש צרכים מיוחדים, תצטרכו לראות איך וכמה הם יכולים להתמודד. אתם לא המורים הרגילים שלהם. היו מציאותיים גם לגבי היכולות שלכם.

 

בקשו רשימת מטלות שונה

בקשו מהמורים והמטפלים שלכם לספק לכם רשימה פשוטה של ​​דברים לעשות. מטרות ויעדים אלה יתנו לכם מושג על מה לעבוד. אם אתם יכולים, קבעו תורים עם הרופאים והמטפלים של ילדכם העובדים מחוץ לבית הספר.

 

זהו צרכים דחופים

לפעמים צרכים, התנהגויות וכישורים בבית שונים ממה שהם בבית הספר. ערכו רשימה של הצרכים הבסיסיים והדוחקים ביותר של ילדכם ושאלו את המטפל של ילדכם שאלות ספציפיות בנוגע לאופן בו תוכלו לעזור לילדכם לענות על צרכים אלו. אם אינכם מסוגלים לתזמן ביקורים קבועים, שלחו למטפל סרטון של ילדכם כדי להראות את שאלותיך או חששותיך.

 

איך מומלץ להורים לבנות את היום לילדים עם צרכים מיוחדים?

שמרו על שגרת הבוקר

להתעורר, להתקלח, להתלבש ולאכול ארוחת בוקר כפי שהייתם עושים בדרך כלל ביום לימודים. קבעו לוח זמנים לשבוע הלימודים (ראשון עד שישי) ותלו אותו על המקרר או על הקיר החדר של הילד כדי שכולם יראו אותו.

 

שלבו משבצות למידה

קבעו משבצות למידה לאורך כל היום. הגיל והצרכים המיוחדים של ילדכם יקבעו את משך הזמן למשבצת למידה; עבדו עם המורים שלו כדי להגדיר את זה. לילדים צעירים יותר, משבצות הלמידה הללו עשויות להיות מוקדשות לקריאת ספר או למשחק ביחד. לילדים גדולים יותר אפשר לאפשר לקבוע בעצמם איזו פעילות הם רוצים להציב בכל משבצת נתונה.

 

קבעו מגבלת זמן ללמידה.

חשבו כמה זמן ילדכם יכול להישאר מרוכז. סמכו על תחושת הבטן שלכם וההיכרות שלכם עם הילד. אנו ממליצים ללמוד במשבצות של בין 15 ל -45 דקות, תלוי בגיל הילד ובמיומנותו. התחילו משעה אחת והשתמשו בשארית הזמן למשחק, הרפיה או הפסקה.

לדוגמה, אם יש לך ילד צעיר יותר, אתה יכול להתחיל בשעה 9 בבוקר, לעבוד על קריאה במשך 20 דקות ואז לתת להם (ולעצמך) הפסקה של 40 דקות. אם יש לכם ילד בתיכון, חלקו את הזמן לחלקים של 30-40 דקות לעבודה, ואחריו הפסקות סבירות.

לפרטים נוספים בנושא – https://www.allrights.co.il.

יושבת מול מחשב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי