נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן הטבות המס שמתקבלות כאשר משתמשים בIRA?

מדריך IRA

הפקדות קבועות של כספים אל אפיקי חיסכון שונים, לרבות קופות גמל או קרנות השתלמות, הן חלק חיוני בהבטחת העתיד הכלכלי שלכם. IRA הוא מכשיר השקעה פנסיוני מוצלח שמציע דרך מצוינת לחסוך תוך כדי הנאה מהטבות מס שכדאי להכיר. כדי לעשות סדר, בואו להכיר את הטבות המס שמתקבלות בשימוש ב-IRA.

 

מה זה IRA?

לפני שנעסוק בהטבות המס הקשורות לשימוש ב- IRA, חשוב להבין מה זה בכלל. לפני כן, חשוב להבהיר שהמאמר הנוכחי אינו מדריך IRA אך בכל זאת כדאי לגעת בקצרה בבסיס הרעיון. IRA הוא מכשיר השקעה פנסיוני, ארוך טווח, שמטרתו העיקרית הוא לתת לציבור אפיק השקעה בעל יכולת ניהול עצמית רחבה יותר ביחס למכשירים דומים אחרים. בין היתר, הוא מציע יתרונות מס שונים, זאת בהתאם להתנהלות הפיננסית שנעשית במסגרת ה-IRA.

מדריך IRA

הטבות מס בIRA

כאמור, מעבר ליכולת לניהול עצמי של הכספים שמתאפשרת במסגרת IRA, קיימות הטבות מס ייחודיות למכשיר הפיננסי הזה. כדי להבין מה זה באמת אומר, ריכזנו עבורכם רשימה קצרה של כמה מהטבות המס המשמעויות שניתן לקבל במסגרת השימוש בIRA-:

 

1. הטבות מס לעצמאים

בתור עצמאים, במסגרת השימוש בIRA- ניתן לזכות להבטות מס שניתנות עבור השקעה בקרנות השתלמות ובקופות גמל. שכן, אצל עצמאים הפקדות לקרן השתלמות של עד 4.5% מההכנסות שלהם מדי שנה, עד לתקרה מסוימת נחשבות להוצאה מוכרת. כתוצאה מכך, אפשר לנכות את הסכומים הללו מהרווח שנוצר ולשלם פחות מס הכנסה.

 

2. פטור ממס רווחי הון

אם במסגרת השקעות ה-IRA שלכם השקעתם בקרן השתלמות, הן ככל הנראה מניבות רווחים באמצעות רווחי הון, ותחת תנאים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס עבור ריווחי ההון הללו. מדובר בהטבה משמעותית שיכולה להוביל לחסכון של סכומים משמעותיים למדי.

מדריך IRA

3. מיסוי IRA בארה"ב עבור אזרחים ישראלים

במקור, IRA הגיע מארה"ב והוא נמצא בשימוש רחב למדי שם. כמו כן, אזרחים ישראלים רבים שאינם אזרחי ארצות הברית יכולים להנות מהטבת ייחודיות בהתאם לאמנה שנחתמה בין ארצות הברית. במסגרת אותה אמנה, נקבעו תקנות שמאפשרות לאזרחים ישראלים לשלם מס רק במדינת ישראל עבור הקצבה החודשית שהם מקבלי מIRA- של ארה"ב.

יחד עם זאת, רבים לא מודעים לכך ומשלמים מס כפול – גם בישראל וגם בארה"ב. באמצעות הבנה של היבט המס הזה, ניתן לחסוך סכומים משמעותיים של כסף ולצמצם את הוצאות המיסוי.

 

4. הטבות מס פנסיוניות

ככלל, ממשלות ישראל מעודדות את אזרחי המדינה לחסוך כספים באפיקי השקעה פנסיונים.  כתמריץ, לעתים קרובות ניתן לנכות הפקדות ורווחים מ-IRA שלכם מההכנסה השנתית החייבת במס.

 

IRA – מכשיר השקעה פנסיוני משתלם

ה-IRA מספק דרך יעילה לחסוך לפנסיה תוך ניצול של הטבות מס משמעותיות. כדי למקסם את היתרונות הללו, שקול להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום הפיננסי שיוכלו לעזור לכם ליצור תוכנית חיסכון פנסיונית מותאמת אישית המותאמת לצרכים ולמטרות הייחודיות שלכם.

מדריך IRA

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא