נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סביבת לימוד – עד כמה זה משפיע עלינו

מנורה ראשית

לאופן שבו סביבת הלימוד שלכם מאורגנת יש השפעה רבה על חוויות הלמידה שלכם ואף על מידת היכולת שלכם להוסיף וללמוד חומר חדש. כאשר פינת הלימוד שלכם מאורגנת כמו שצריך, תוכלו לשבת ולהתרכז למשך פרקי זמן ארוכים יותר ואף הקיבולת שלכם, דהיינו, כמות המידע החדש שביכולתכם לקלוט, גדלה. המאמר הבא יתייחס לחמישה אספקטים בסביבת הלימוד ויסביר כיצד תכנון נכון שלהם יכול לסייע לכם למצות את מלוא הפוטנציאל הלימודי שלכם.

 

  1. סדר וארגון

כאשר החושים שלנו מוצפים בהמון גירויים והסחות דעת, היכולת שלנו לקלוט ולעבד מידע חדש מצטמצמת בצורה ניכרת. מסיבה זאת, חשוב מאוד לדאוג כי סביבת הלימוד שלנו תהיה חפה מכל אותם גירויים אפשריים. יש מגוון דרכים שבהם ניתן לצמצמם גירויים והסחות דעת אך בראש ובראשונה יש צורך לדאוג לסדר וארגון אשר יאפשרו לכם לפנות את המשאבים המנטליים שלכם לקליטה ועיבוד של חומר הלימוד.

 

  1. אחסון ונגישות

ניתן לומר שסדר וארגון חייבים להגיע יד ביד עם נקודות אחסון נגישות ונוחות שכן לכל פריט מידע או אביזר שהוסתר לכם מהעיניים ומנע מכם הסחה מיותרת, צריכה להיות גישה נוחה ומהירה אשר לא תסבך אותכם בתיזוז בכל רחבי הבית וניסיונות מעייפים להגיע למדפים מרוחקים.

בחרו שולחן כתיבה או יחידת מגירות אשר בתוכם תוכלו לאחסן את כל מה שנדרש לכם וצאו מנקודת הנחה שאם אתם צריכים להרים פריט אחד כדי להגיע לפריט אחר, לא סידרתם את הפריטים שלכם בצורה נגישה.

 

  1. משטח עבודה מרווח

בהתאם לאופי הלימודים והעבודה שלכם, לעיתים תצטרכו להיעזר בספרים מחברות וחומרי עזר אחרים ועל כן כאשר אתם בוחרים שולחן כתיבה, קחו בחשבון כיצד יהיה לכם נוח לעבוד בשילוב של כל אותם חומרי לימוד על משטי אחד.

כיאה לעידן הדיגיטלי שאנו נמצאים בו, אם אתם יודעים שרבים מחומרי הלימוד שלהם אתם זקוקים זמינים בצורה דיגיטלית, שקלו לשלב שימוש במספר מסכי מחשב אשר יהפכו את העבודה לנוחה יותר ושוטפת יותר.

 

  1. כיסא נוח וארגונומי

לעיתים קרובות, בעת לימודים יש צורך בישיבה ממושכת מול המחברת או המחשב ועל כן באופן טבעי יש חשיבות רבה לסוג הכיסא עליו אתם יושבים ולמידת ההתאמה שלו אליכם. בטרם תקנו כיסא מסוים הגיעו לחנות ונסו מספר כיסאות שונים. כמו כן, העדיפו לרכוש כיסא ארגונומי אשר יספק תמיכה טובה לקשת הגב ולצוואר.

 

  1. תאורה מספקת ונוחה

כשהיינו ילדים אמרו לנו שקריאה ללא תאורה טובה הורסת את העיניים. בין אם טענה זאת נכונה או לא, דבר אחד וודאי באשר לתאורה טובה הוא שבלעדיה איכות הלימוד נפגעת והיכולת להתרכז יורדת בצורה ניכרת.

מסיבה זאת הקפידו להתקין נורות בהירות וחזקות והוסיפו גופי תאורה לשולחן הכתיבה שלכם על מנת לקבל את חוויות הלמידה הטובה ביותר.

ארגון נכון של סביבת לימוד טובה עשוי לסייע לכם לשפר את הביצועים שלכם ולהפוך את חווית הלמידה עצמה לטובה ונעימה בהרבה ועל כן השקיעו זמן ומחשבה בבחירת פריטים איכותיים שיסייעו לכם לשפר את עמדת הלימודים והעבודה שלכם.

מנורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא