נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סטנדאפיסט – יש מה ללמוד או שנולדים עם זה?

ללמוד או שנולדים עם זה

ענף הסטנד- אפ, הנקרא ככה כי בדרך כלל האמן מופיע על הבמה בעמידה, הוא ענף בו האמן לוקח סיטואציות מוכרות ויומיומיות והופך אותן למצחיקות בדרכים שונות. אך האם צריכים להיוולד מצחיקים או שאמנות הצחקת הקהל ניתנת ללמידה?

 

להיות מצחיק זה כישרון, שהופך אותך להיות בין הפופולאריים בחבר'ה. בנות ובני המין השני נמשכים יותר למצחיק של החבורה, האווירה איתו תמיד משמחת וקלילה וכולם רוצים להצטרף ליציאה שהוא חלק ממנה או להזמין אותו לאירוע, כדי להשאיר את האורחים בפה פעור, כמו למשל כאן https://standupcomedy.co.il/סטנדאפיסט-לאירועים/.  לצערנו, לא כולנו נולדנו שנונים, מושחזים וחדים. אז איך להיות מצחיק בכל זאת, ועם זאת לשמור על טעם טוב ולא להפוך לליצן?

גבולות

חוש הומור בפני עצמו הוא חוש נהדר שמסייע לא מעט בהרמת מצב הרוח, התמודדות עם משברים ויציאה ממצבים לא נעימים אך יש לשים לב שהשימוש בהומור לא עובר את גבול הטעם הטוב. בדיחות סקסיסטיות, גזעניות, על בעלי צרכים מיוחדים או מגבלה, העלבות על סמך צורת גוף ועלבונות אישיים עלולים להיות פוגעניים מדי וזה מקום שמאוד לא מומלץ להגיע אליו. ציניות היא לא תמיד שימוש נכון בהומור אלא לעתים קרובות דרך לשחרר אגרסיות בהסתר. שימו לב שעם כל הכבוד לכמה הבדיחה מצחיקה ולכך שהכל מותר בסאטירה יש מולכם אנשים שאתם לא תמיד יודעים על איזה עצב חשוף שלהם אתם דורכים, כמה הנושא הזה רגיש אצלם או מה המחיר הרגשי, הנפשי והחברתי שהם עלולים לשלם עליו. הומור נועד להקליל, לשמח ולרומם אך זו לא החוויה של מי שהבדיחה על חשבונו.

 

אווירה

בדיחה, לא משנה כמה היא מצחיקה, שנונה ומושחזת, חייבת את האווירה סביבה כדי להוציא מהמאזינים צחוק מתגלגל ואותנטי. במופע סטנד-אפ, למשל, האמן יתחיל לרוב בבדיחות מהעולם שלו. כשהאדם צוחק על עצמו קל יותר לאנשים לצחוק, הצחוק גורם להפרשת הורמוני רגיעה וקלילות במוח, מה שמאפשר ביתר קלות את הצחוק מהבדיחה הבאה. כך, כשמגיעים לבדיחות על אחרים, כל עוד הן לא פוגעניות מדי, קל להם יותר לצחוק על עצמם, המגננות יורדות, האווירה נרגעת ומצב הרוח מתרומם.

 

רמה גבוהה

ישנם כל מיני סוגים של הומור. סוגי ההומור השונים מתאימים לבני האדם השונים- כל אחד וטעמו אך כדאי לשמור על רמה גבוהה גם בסוגי ההומור ה"נמוכים" יותר. רמה גבוהה אומר לחשוב על פאנצ'ים לא צפויים, לצאת מהבית כמה שיותר כדי להיחשף לסיטואציות רבות שמהן ניתן לגזור פאנצ'ים, לסגל דרך חשיבה מצחיקה על ידי צפייה בסטנד-אפיסטים אחרים, להיות שנון אך לא מאולץ ולהפתיע בנקודות מבט מקוריות על סיטואציות יומיומיות. הומור ברמה גבוהה קשה יותר לכתיבה אך מכוון לאינטלגנציה של הצופים ובכך מוערך יותר בקרב אוכלוסיות מסויימות.

 

סטנדאפיסט - יש מה ללמוד או שנולדים עם זה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי