נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סקירת ספרות – איך ללמוד לעשות אותה בצורה שכולם יכולים להבין

סקירת ספרות שכל אחד יכול להבין

אם אתם עובדים על מחקר, אתם בטח יודעים שאחד מחלקי המחקר הוא סקירת ספרות. הסקירה היא רחבה ומורכבת ומטרתה לספק נקודת מבט מדעית על נושא המחקר באופן מורחב וכללי. נשמע כמו משימה מורכבת ומאתגרת, אך היא לא חייבת להיות כזאת אם עושים אותה בצורה נכונה והדרגתית. הכנו עבורכם מספר טיפים שידריכו אתכם איך לעשות סקירת ספרות בקלות.

 

מהי סקירת ספרות?

אפשר להתייחס אל סקירת ספרות כאל נספח, אבל יש לה חלק עיקרי וחשוב בכתיבת העבודה, בהבנת הנושא ובהרחבה עבור קורא המחקר. סקירת ספרות היא שימוש הצגת חומרי מחקר שונים בנושא המחקר שלכם, באופן שייתן נקודת מבט כללית על הנושא המדובר. אז איך מכינים סקירת ספרות בצורה מקצועית ואיכותית?

 

פירוק לגורמים

אחרי שבחרתם נושא למחקר וכתבתם את השערת המחקר, הגיע הזמן לסקירת ספרות. קחו את השערת המחקר והוציאו ממנו כמה נושאים נפרדים. לדוגמה, אם השערת המחקר שלכם היא "בישראל יורד גשם בחורף", פרקו את המשפט לשני נושאים. הנושא הראשון בסקירת הספרות יהיה גשם והנושא השני, חורף, או עונות השנה. בצורה כזאת תוכלו למצוא מחקרים מתאימים בקלות.

 

אבן דרך

אם אתם סטודנטים שמחפשים להקל על עצמכם, סקירת הספרות יכולה לכוון אתכם גם בבחיר נושא המחקר. אם תתקשו בסקירת הספרות לנושא שבחרתם, אולי כדאי לבחור שינוי נושא. מחסור במאמרים מחקריים בנושא מסוים, יכול להצביע על הקושי לחקור אותו, או על חדשנות. חדשנות היא דבר נפלא כמובן, אך לפעמים מקשה על דרכי המחקר, בעקבות מיעוט מידע וניסיון.

 

מחקר איכותני

קיימים שני סוגי מחקרים, מחקר כמותי ומחקר איכותני. אנחנו נדבר על מחקר איכותני שמתבסס על ראיונות אישיים. הראיונות יכולים להיות מובנים, ולכלול רק שאלות שנכתבו מראש. קיים גם סוג של ראיון בלתי מובנה, ראיון שהשאלות בו נשאלות באופן ספונטני, לפי התקדמות השיחה. הסוג השליש הוא הפופולרי ביותר, ראיון מובנה למחצה, שמתבסס על שאלות כתובות ושאלות ספונטניות בנוסף.

 

טיפ הזהב

עבור כתיבת עבודות מחקר, או בכלל עבודות אקדמיות, יש לנו טיפ חשוב במיוחד. חלקו את העבודה לחלקים והתייחסו אל כל אחד בנפרד. כשלוקחים את עבודת המחקר כיחידה אחת, היא עלולה להשרות הרבה לחץ ותחושה של חוסר שליטה בעשייה. לעומת זאת, כשעובדים בחלוקה למשימות, ומתייחסים אל כל חלק כאל משימה בפני עצמה, המחקר מתקדם בקצב נפלא. נסו את זה בבית.

 

לסיכום

מחקר איכותני הוא מחקר שמתבסס על ראיונות סביב השערת המחקר. בזמן שאתם עובדים על מחקר, השקיעו בסקירת הספרות, היא תוסיף לכם רקע וכיווני מחשבה לנושא המחקר שלכם. סקירת ספרות איכותית מתייחסת אל כלל הנושאים המוזכרים בהשערת המחקר ומעצבת את נקודת המבט שלכם ושל קוראי המחקר. בכל מקרה, קחו נשימה עמוקה, המחקר הזה בכיס שלכם. בהצלחה ☺

סקירת ספרות שכל אחד יכול להבין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא