נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד הכל על מחירי תמלול הקלטות

מגדל מטבעות

תמלול הינו המרה של קובץ אודיו לקובץ טקסט.

כל מי שעוסק בעבודת תמלול של קבצים אדיו לטקסט מכונה מתמלל.

על המתמלל לדעת להבחין בין סוגי קולות שונים, זיהוי מקצועי של דברים, סוגי אינטונציות ועוד.

 

תמלול הקלטות

כל עבודת תמלול הקלטות הינה מיוחדת ואינה דומה לשנייה. תמלול ניתנת לעשייה בתוכנות שונות, פורמטים שונים ותמחור שונה בין חברה לחברה. בסוף התמלול לקוח יקבל תוצר אותו ייקח לבתי משפט, להפקת כתוביות בסרטו או לסמינריון. לתמלול קיימות כמה שיטות פופולריות:

שיטה לפי זמן הקלטה 

ישנם משתנים כגון: איכות ההקלטה, מספר דוברים ודחיפות ההקלטה יוצע מחיר התייחס לזמן ההקלטה.

 

יתרון

של שיטה זו היא ששני הצדדים מודעים למחיר הסופי ואין הפתעות.

 

חסרון

של השיטה היא תשלום על דקות ללא תוכן בין הדוברים.

מחיר לפי מספר עמודים בפועל – בשיטה זו מספר העמודים הסופי הוא המשתנה בעיקר. חברות מלול תגבה לפי המחיר המשוער, לאחר מכן אם יהיו תוספות או החסרות כך יגבה המחיר.

 

יתרון

יכול להיות במקרים מסוים זול יותר משיטת זמן הקלטה

 

חסרון

המחיר אינו ידוע מראש, כך שהוא יכול להשתנות בהתאם לפורמט או כתיבת תוכן שונה.

 

מחיר מינימלי

אין זה משנה אם מדובר בהקלטה קצרה או ארוכה, ההקלטה צריכה להיות תחת תשומת לב המרבית שאפשר. על המתמלל לעבד אותה בתוכנות רלוונטיות, לזהות את הדוברים, לבצע הגהה נכונה ולכתוב את חוות הדעת המקצועית שלו המאושרת לבית המשפט.

 

ישנם 5 משתנים המשפיעים על עלות התמלול

איכות ההקלטה 

אם ההקלטה תהיה טובה יהיה פשוט יותר לתמלל אותה בזמן קצר יותר. אם ההקלטה באיכות ירודה המתמלל מבזבז הרבה זמן בניסיון לתמלל אותה בצורה טובה ומדויקת.

 

מספר הדוברים וחלוקת הדיבור בהקלטה 

כאשר מתמללים, בעיקר הקלטות לבית משפט חשוב מאוד להקפיד על כתיבה נכונה של שמות הדוברים. ככל שיש יותר גוברים והם קוטעים אחד את השני תוך כדי דיבור, כך התמלול קשה יותר.

 

לוח זמנים 

חשוב לשאול את המתמלל מה הוא לוח הזמנים הסטנדרטי, מכיוון שתמלול מהיר יותר תחשב לעלייה במחיר.

 

סוג התמלול 

מחירי תמלול הקלטות לבית משפט למשל המלווה בחוות דעת מקצועית עולה יותר. למשל תמלול ראיונות יכולות להיות זול יותר, מכיוון שלא מדובר בחוות דעת משפטית ולרוב הקטע יהיה באיכות טובה ומספר הדוברים יהיה קטן יותר.

 

כמות 

אם יהיה מספר רב של הקלטות, המחיר יעלה בהתאם, אך לרוב תינתן הנחה אם משך ההקלטה עולה על שעה. למשל תמלול של הקלטה אחת של עשר דקות ייקח פחות זמן מאשר תמלול של עשר הקלטות של דקה. דבר יחייב יותר משאבים שיהיה בצורה הטובה ביותר. בכל הקלטה צריך לזהות את הדוברים.

 

לסיכום

תמלול הינו מקצוע העוסק בהמרה של קובץ אודיו לטקסט. ישנם כמה משתנים המשפיעים על עלות התמלול, איכות ההקלטה, מספר הדוברים וחלוקת הדיבור בקטע, לוח הזמנים, סוג התמלול וכמות ההקלטות.

 

תשלום שעתי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא