נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור לימודי פסיכולוגיה שיתאימו לתנאים שלכם

טיפול אצל מומחה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים החלו ללמוד פסיכולוגיה, זאת משום שבתואר זה ישנם יתרונות רבים. אולם, מאחר שגדל הביקוש, איתו גדל גם היצע המקומות בהם אפשר ללמוד פסיכולוגיה. אנשים רבים מתקשים לבחור היכן לימודי הפסיכולוגיה יתאימו לתנאים שלהם. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כיצד לקבל בחירה זו.

 

מה היתרונות של לימודי פסיכולוגיה

אחד המקצועות הנפוצים ביותר לתואר ראשון הם לימודי פסיכולוגיה. ללימודי פסיכולוגיה יתרונות רבים. ראשית, הם פותחים לא רק צוהר לעולם הטיפול אלא גם לעולם המחקר, לעולם החברות ומשמשים לכל תפקיד ניהולי עתידי. שנית, כיום להרבה מקצועות דרוש תואר ראשון, ופסיכולוגיה הוא תואר בסיס מעולה.

בנוסף, לימודי פסיכולוגיה ניתן לשלב עם לימודים נוספים. בחלק מהמוסדות אפילו מחייבים לשלב בשנה הראשונה עם חוג נוסף כמו כלכלה או פילוסופיה. נאמר שזהו שיקול ראשוני שעליכם לשקול בעת בחירת מוסד לימודים. במידה ואינכם רוצים לשלב עם חוג נוסף עליכם לבחור במוסד שמאפשר זאת.

 

התלבטות ראשונה – הדגש הלימודי

בדרך כלל בכל מקום בו תלמדו התואר הראשון בפסיכולוגיה היא תיאורטי. אולם, ישנם מוסדות ששמים את הדגש על החלק המחקרי, וכמעט ולא מתעמקים בחלק הטיפולי, ומהצד השני יש מוסדות שנותנים הרבה מקום ודגש להתנסות מעשית טיפולית. לכן, ההתלבטות הראשונה בבחירת מוסד היא הדגש המיוחד לכל נושא.

 

התלבטות שניה – מיקום

מאחר שישנם מוסדות רבים שבהם יש חוג לפסיכולוגיה יש לכם את חופש הבחירה להחליט את המיקום בו אתם רוצים ללמוד. כך למשל, אנשים רבים יעדיפו את אזור הצפון השקט, בו הנוף הוא פסטורלי והאווירה רגועה. מנגד, ישנם אנשים שיעדיפו את העיר הרועשת שמלאה בהתרחשות בכל רגע ורגע.

 

התלבטות שלישית – מלגות

כל מוסד לימודים מציאה מלגות אחרות שכדי לעמוד בהם יש לעמוד בתנאים שונים. במידה ואתם חפים במלגה, בחרו במוסד לימודים בו אתם עומדים בתנאים למלגה. נוסיף כי השלב הראשוני הוא כמובן לעמוד בתנאי הקבלה למכללה או לאוניברסיטה בה אתם בוחרים ללמוד.

 

התלבטות רביעית – תואר שני

ידוע לכל כי הקבלה לתואר שני קליני אינה קלה כלל. כדי לעסוק כפסיכולוג מן המניין נדרש תואר שני בפסיכולוגיה קלינית אשר קשה מאד להתקבל אליו. לכן, במידה ואתם רוצים להיות פסיכולוגים, רצוי לבחור במוסד בו אחוזי הקבלה לאחר הלימודים בו לתואר שני קליני הם גבוהים. כך, תבטיחו את מקומכם בתואר שני קליני לפחות בסבירות גבוהה.

לסיכום, לפני ההרשמה ללימודי הפסיכולוגיה חשוב לבחון ולחשוב על כל המאפיינים שהוצגו. במידה וההתלבטות קשה אל תהססו להתקשר ולהתייעץ עם המוסדות המדוברים, ללכת ליום פתוח או לבקש עצה מבוגרי התואר לפסיכולוגיה שלמדו במוסד בו אתם חפצים ללמוד. בסופו של יום, עבודת מחקר טובה לפני התואר על המוסד תהפוך אתכם למרוצים מהלימודים.

תלמיד

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא